Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fragten på en sample via Aliexpress...

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 26. Feb 13
Indlæg ialt: 116
Fra  DuftVerket.dk Skrevet kl. 00:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg skal have købt en sample på Aliexpress og inkl. (den billigste fragt: EMS) bliver det ca. 300 danske kroner hvoraf de 44 er til selve produktet! KAN det ikke gøres billigere? Fragten altså? Det undrer mig lidt, for jeg køber ofte småting (privat via Ebay) med fri fragt, så hvis det kan lade sig gøre - ja så forstår jeg ikke, at fragten her skal være så dyr?

Har jeg et alternativ søde Aminoer?

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 20:41

Bed afsender sende med postvæsenet, istedet for kurérservice. Bemærk reglerne for samples, når du importerer som erhverv. 

Tilmeldt 26. Feb 13
Fra  DuftVerket.dk Skrevet kl. 22:13

Tak Jacob men kan du uddybe de med reglerne?

Og ved du så om EMS (som er den billigste mulighed man kan vælge) er post eller kurer? Jeg ved godt, at postvæsenet er billigere..

Faktisk nåede jeg lige netop at sende en mail til min leverandør, for at høre hvad den absolut billigste fragt var - og så kom der svar fra dig :)

Nu ser jeg lige hvad hun svarer tilbage, og hvis du så kan hjælpe mig med de særlige regler ang. import som erhverv...??

Fra Horsens
Tilmeldt 1. Sep 09
Indlæg ialt: 200
Skrevet kl. 22:38
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvad vejer indholdet? Ret relevant for, hvad sådan noget koster :-)

Men under 0.5kg og under volumevægt, det vil sige ikke noget der fylder meget og vejer lidt. Så skal du i hvert fald under 200. Vi giver ca. 150,-

Og begge priser er med kurrer. DHL, Fedex, TNT eller min yndlings, UPS.

EMS ville jeg holde mig fra. Den ryger i Post Danmarks klør, når pakken kommer til Danmark. Foruden helt overdrevet ulændig service, så tager de også 120kr (tror jeg nok det er) i fortoldningsgebyr. 

Kurrerpriser er inkl. fortoldningsgebyr. 

Brænder for business! Altid klar på en Skype snak. "learner882"
Smykker til mænd  

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 23:32

NIFTY BY NEHL:

Tak Jacob men kan du uddybe de med reglerne?

Og ved du så om EMS (som er den billigste mulighed man kan vælge) er post eller kurer? Jeg ved godt, at postvæsenet er billigere..

Faktisk nåede jeg lige netop at sende en mail til min leverandør, for at høre hvad den absolut billigste fragt var - og så kom der svar fra dig :)

Nu ser jeg lige hvad hun svarer tilbage, og hvis du så kan hjælpe mig med de særlige regler ang. import som erhverv...??

Jeg kan desværre ikke hjælpe med reglerne, når jeg ikke kender produktet. Som udgangspunkt er kravet dog, at varen blot ikke må være til videresalg, men kan også være krav om, at vareprøven ikke må være brugbar - f.eks. sko skal have et hul i eller lignende.

EMS er en "kurérløsning", dog varetages indenrigstransporten i Danmark af PostDanmark.  

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47150
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:40
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Er det en slåskamp værd at finde billigere fragt  jeg mener 300 kr minus 44 = 256 i fragt fra Kina - som du måske kunne finde billige, men du bruger jo masser af tid på måske at spare 80 kr.

Bare få mærket varen tydeligt - f.eks sample no commercial value - og det betyder som antydet af Jacob, at den ikke skal være til at videresælge, ja hul i en sko, klip i et ærme osv - eller stemplet SAMPLE hen over den osv -hvis det er som sample du skal importere den fra Kina

Det er super at være omkostningsbevidst men omvendt skal du vælge dine kampe med omhu og der er ikke en masse at spare i forhold til en forsendelse fra Kina til 256 kr i fragt - også når du har gebyrer med og alt - vi taler desværre ikke store besparelsesmuligheder - det kan være en 100 kr seddel, men Alieexpress er ikke sælgere der normalt gider bruge en masse tid på at hitte alternative måder at sende på - og desværre jo heller ikke altid at sikre at varen er sådan, at den kommer igennem tolden som SAMPLE. Hvis du er importørregistreret skal det nok gå, bare du har korrekt tariff nummer på osv

Du skal naturligvis få bestilt alle de prøver du skal bruge og få dem tydeliggjort som prøver og sendt på en gang fra samme mand - men den har du givet regnet ud 

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 26. Feb 13
Fra  DuftVerket.dk Skrevet kl. 09:45

Tak for svar Mikkel

Mikkel Andersen:
120kr (tror jeg nok det er) i fortoldningsgebyr.

Tror gebyret er mere. 150/160 kr? Men der kommer jo slet ikke told på når varen kun koster 44 kr?

Mikkel Andersen:
Hvad vejer indholdet

500 g :)

Jeg har fået en lavere pris efter at have mailet med min leverandør :)

Tilmeldt 26. Feb 13
Fra  DuftVerket.dk Skrevet kl. 09:49

Det drejer sig om en form for lampe i keramik. Håber dælme den er brugbar da :D Jeg har jo altså betalt for den - endda en "høj pris" da det kun drejer sig om 1 stk. Det var ikke en free sample...

Jeg får den leveret med DHL til en noget lavere pris end forventet (med EMS)

Tilmeldt 26. Feb 13
Fra  DuftVerket.dk Skrevet kl. 09:54

Er det en slåskamp værd at finde billigere fragt  

Tjaah det synes jeg :) Jeg fik da sparet de 100 kr (godt gættet!) blot ved at maile leverandøren med mit spørgsmål (ser det ikke som en slåskamp eller noget der krævede synderlig meget tid)

Så nu koster det mig godt 200 kr. frem for godt 300 kr. for den prøve, og så bliver den leveret med DHL.

Tak for hjælpen :)

Tilmeldt 26. Feb 13
Fra  DuftVerket.dk Skrevet kl. 09:56

NIFTY BY NEHL:

Det drejer sig om en form for lampe i keramik. Håber dælme den er brugbar da :D Jeg har jo altså betalt for den - endda en "høj pris" da det kun drejer sig om 1 stk. Det var ikke en free sample...

Jeg får den leveret med DHL til en noget lavere pris end forventet (med EMS)

Ja det var egentlig et svar til Jacobs indlæg Stick out tongue

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)