Jeg er ved at sælge min webshop, og skal i den forbindelse også overdrage den tilhørende Googlekonto.
MEN jeg er ikke helt sikker på hvordan jeg bærer mig ad. Såvidt jeg ved, kan man kun have een Googlekonto? Og på den, har jeg nu begge mine firmaer (Imagekids.dk og RejseTanker.dk) liggende, side om side - så hvordan overdrager jeg kun opsætningen af ImageKids.dk? uden ny ejer også får indblik i RejseTanker.dk? Hvordan undgår jeg at miste al min RejseTanker.dk opsætning fx. adwords, som ligger på samme konto ??
Jeg aner ikke hvordan jeg skal få de 2 firmaer adskilt, når man kun kan have een Goolgekonto? Og når det så er adskilt, hvordan overdrager jeg så den ene forretning til ny ejer?
Dog vil Google godt have dig til at spendere de ca. 30 kr. om måneden per medarbejder på Google Apps hvis det er til virksomhedsformål (dog skriver de ikke noget om man ikke må have en Google-konto til firmaet uden at betale for Apps).
Jeg arbejder til daglig med wordpress webshops og driver mine egne affiliate sider.
Hvis du har andet end Adwords og Analytics, på din Google konto, som fx privat gmail osv, så kommer du ikke udenom at splitte tingene op og smide deres opsætning over på en ny Adwords konto. Analytics kontoen kan du ikke bare lige eksportere til en anden konto, så her skal oprettes en ny.
Jeg ville lave en ny konto til dem og så smide deres opsætning derover på. Desværre mister de en masse historisk data, og de skal mere eller mindre starte på en ny.
Det nemmeste vil være at bruge adwords editoren til denne lille manøvre.
Men jeg kan da ikke ikke sælge min shop uden de får historikken med? Måske jeg så bare skulle eksportere alt RejseTanker.dk opsætning over på en ny konto, så køber, kan få alt historikken med? MEN hvorfor er det kun personlige konti man kan oprette i Google? Al det halløj med venner og andet soclialt hygge, er jeg ikke interesseret i på en firma konto.
Hmmm er det editoren, jeg bruger til at smide fx. adwords over på en anden konto?
Med hensyn til Statistikken så kommer det jo lidt an på hvad i har aftalt at de køber.
og jo du kan sagtens oprette en ny konto. Du logger ud af din nuværende konto og går til http://mail.google.dk og opretter en gmail konto, herefter går du til http://adwords.google.com og opretter din Adwords konto med den nyoprettede email.