Kære Aminoer Håber i nyder sommeren ?` Jeg handler med en tysker som plejer og sende til mig. Denne gang har jeg købt meget tunge vare og vi har fundet en løsning hvor jeg henter i Flensburg og spare 110 eu i fragt. ( jeg bor 12 km fra Flensburg ) Så får jeg så regningen fra ham hvor der står moms på det kan jeg ikke forstå for plejer der aldrig så siger han det er fordi jeg henter i Tyskland også skal jeg betale den tyske moms og det gir sådan set god mening. Han skriver så os hvis jeg får et stempel på faktura for at varne er kørt ind i Danmark og sender den retur til ham tilbage betaler han momsen. Så er det jeg tænker hvordan gøre man for og få det stempel på fakturene ? nogen der har prøvet det. Mange sommer Hilsen Michael |
Altså, hvis du har et dansk cvr-nummer, så burde det være tilstrækkeligt til at han sælger varen til dig uden moms.
I gamle dage lavede vi altid sjov med, at tyskerne bare ville have et stempel på alt. Prøv da i første omgang at skrive en erklæring selv og sætte et stempel på. Måske er det tilstrækkeligt. Men ellers kan Skat måske svare dig på det.