Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mikrobetalinger på nettet via kort - Kan det gøres omkostningseffektivt?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 20:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg sidder pt og arbejder på et projekt, og lige for tiden er betalingsdelen af den jeg prøver at optimere og gennemtænke. 

Optimalt set fra mit synspunkt vil jeg gerne hæve små løbende betalinger på helt ned til fx. 5-10 kroner. 

Kan det på nogen måde gøres omkostningseffektivt via nogen kendte betalingsgateways, eller er man nødt til at lade ens brugere spare mere op?, så de først bliver krediteret når de skylder 70-100 kroner?

Hvis der er nogen som kender en løsning med små betalinger, hvor transaktionsomkostningerne ikke render op i 1-2 kroner, så modtages de med kyshånd

mvh

Simon Jakobsen 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:22

Med en Dankort betalingsløsning betaler du 70 øre pr. transaktion af beløb under 50 kr.

Hos ePay er de først 500 transaktioner/måned inkluderet i prisen for betalingsløsningen.

< 500 transaktioner: pris 0,70 kr / transaktion.

> 500 transaktioner: pris 0,70 kr + 0,25 kr / transaktion.

+ månedlig abonnement til epay (99 kr. x 12) og årsgebyr til nets (1000 kr.)

-----

Jeg kender ikke til billigere løsninger.

Fra Aarhus
Tilmeldt 16. Sep 12
Indlæg ialt: 481
Skrevet kl. 21:28

Hvad med PayPal Micropayments?

30 øre per transaktion + 5 % - af 5 kr. bliver det til 55 øre.

Jeg arbejder til daglig med wordpress webshops og driver mine egne affiliate sider.

Tilmeldt 6. Oct 12
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 22:07

Tak for svar, jeg vidste faktisk ikke at Paypal havde noget der var så billigt. 

Men jeg havde håbet man kunne gøre det endnu billigere. 55 øre ud af 5 kroner er immervæk over 10 %.

Kan godt være jeg skal helt op over 50 kroner per transaktion. Men selv med 50 kroner udgør transaktionen 6 % Sad

Jeg læste noget omkring at både Børsen, Danske Bank, IBM og mange flere var igang med at arbejde på nogle rentable løsninger for mikrobetalinger, hvor det kunne svare sig at opkræve ganske få øre for sine produkter, og transaktionsomkostninger helt ned til 2-3 øre.

Nogen, som har yderlige kendskab til disse løsninger?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:33
Tilmeldt 6. Oct 12
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 22:38

Karsten Sønderup Hansen:

Spændende og dejlig nem løsning, når man er flere venner og man lige skal betale tilbage, hvis en har lagt penge ud.

Men til mit koncept dur det desværre ikke.

Det kræver at man har en danske bank konto, og så tvivler jeg på at det kan kobles sammen med en internet service :)

Der er sgu nok ikke nogen gylden vej til det jeg vil :(

Fra Aarhus
Tilmeldt 16. Sep 12
Indlæg ialt: 481
Skrevet kl. 23:13

Ellers kunne du jo overveje at man sætter nogle penge ind på sin konto hos dig, og så trækker du bare stille og roligt efterhånden som de bruger.

Jeg arbejder til daglig med wordpress webshops og driver mine egne affiliate sider.

Tilmeldt 6. Oct 12
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 23:17

Serverfruit - Kasper:

Ellers kunne du jo overveje at man sætter nogle penge ind på sin konto hos dig, og så trækker du bare stille og roligt efterhånden som de bruger.

Ja, og det er også den måde at, de personer som har gjort sig nogle tanker omkring micro payments, påtænker at gøre det.

Kreditkort er eftersigende helt udelukket, da det simpelthen er for dyrt.

Men gad vide om der findes nogle services, som tillader en at modtage fx. 200 kroner i overførsel per gang, og så koble det sammen med ens website, hvor brugerne løbende kan bruge af pengene i små bidder.

/Simon

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)