Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skat af kapitalindskud ved afvikling

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Jun 13
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har nu snart kørt en virksomhed i 10 måneder, hvor jeg ingen løn har fået (ingen private hævninger, har dog betalt forskudsskat af forventet overskud) - vi har primært levet af min kones løn.

Jeg overvejer nu at lukke, eftersom at jeg er blevet tilbudt et godt betalt job.

Mit spørgsmål er så hvordan det forholder sig med skat i forhold til mit private indskud i firmaet.

Jeg startede med at skyde 160.000 kr. i virksomheden hvoraf ca. 40.000 kr. gik til varelager og inventar.

Jeg har i dag regnet mig frem til, at jeg ca. har 120.000 kr. tilbage på min konto, når jeg har betalt løn, moms, og diverse. Derudover et varelager på ca. 40.000 kr. Dvs. jeg egentlig er tilbage hvor jeg startede.

Jeg ville så høre, om det forholder sig sådan, at jeg "bare" kan trække de 120.000 kr ud af virksomheden, uden at skulle betale skat?

Hilsen

Lasse

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1110
Skrevet kl. 17:32

Ja, hvis der er kr 120.000 tilovers efter du har betalt dine omks., du kan hæve hele dit indskud.

Hvis du har afskrevet og trukket moms på inventar mm skal dette sælges eller overgå til privat.

Du kan google ophørsblankketen hvor der står hvordan du forholder til lager mm.

Du skal jo lave et regnskab om der over eller underskud.

Tilmeldt 3. Jun 13
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 23:03

Jeg takker mange gange for informationen :D

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)