Jeg sidder og kigger på Postdanmarks porto priser og de er HØJE! Jeg kan se 1 kg pakke koster 86kr med omdeling og 60kr med Døgnpostpakken. Er det god ide sende en pakke til kunden som Døgnpostpakke ? Hvad er fidusen ved at mange firmaer sender pakker til folks arbejdspladser ? |
Hej
Altså, Post Danmark vælger du IKKE fordi du vil have lave priser, men til gengæld en god og kendt service og et navn dine kunder kan forholde sig til..
- Der er sikkert nogle som sabler det ned, men ok.
Hvis du laver en aftale med deres erhvervs afdeling får du også bedre priser!
Personligt ville jeg ALDRIG kunne finde på at sende til en døgnpost UDEN at informerer kunden om det TIDLIGT i forløbet.
Eller at tilbyde dem en billigere fragtpris ved at sende til et af deres udleveringssteder (som døgnposten) og en lidt højere pris hvis de vil have leveret til døren..
Grunden til at mange forslår at få sendt til arbejdspladsen er:
1: Det er god service, kunden får pakken der hvor de er!
2: Nogle har gode erhverspriser på pakker og det kan derfor være billigere at sende til deres arbejdsplads :-)
Jeg har selv lige fået det lavet sådan på min shop, at mine kunder selv kan vælge om de vil have deres pakke sendt til en af post danmarks 900 udleveringssteder eller om de vil have den sendt hjem til (eller til jobbet)
Du kan læse lidt om det her.
Jeg håber det gav lidt svar :-)