Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Postdanmarks Forsendelsespriser og måder.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. May 13
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 10:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg sidder og kigger på Postdanmarks porto priser og de er HØJE!

Jeg kan se 1 kg pakke koster 86kr med omdeling og 60kr med Døgnpostpakken.

Er det god ide sende en pakke til kunden som Døgnpostpakke ?

Hvad er fidusen ved at mange firmaer sender pakker til folks arbejdspladser ?

Fra Ringsted
Tilmeldt 15. Nov 06
Indlæg ialt: 297
Fra  Lampeguru.dk Skrevet kl. 10:39

Hej

Altså, Post Danmark vælger du IKKE fordi du vil have lave priser, men til gengæld en god og kendt service og et navn dine kunder kan forholde sig til..
- Der er sikkert nogle som sabler det ned, men ok.

Hvis du laver en aftale med deres erhvervs afdeling får du også bedre priser!

Personligt ville jeg ALDRIG kunne finde på at sende til en døgnpost UDEN at informerer kunden om det TIDLIGT i forløbet.
Eller at tilbyde dem en billigere fragtpris ved at sende til et af deres udleveringssteder (som døgnposten) og en lidt højere pris hvis de vil have leveret til døren..

Grunden til at mange forslår at få sendt til arbejdspladsen er:
1: Det er god service, kunden får pakken der hvor de er!
2: Nogle har gode erhverspriser på pakker og det kan derfor være billigere at sende til deres arbejdsplads :-)

Jeg har selv lige fået det lavet sådan på min shop, at mine kunder selv kan vælge om de vil have deres pakke sendt til en af post danmarks 900 udleveringssteder eller om de vil have den sendt hjem til (eller til jobbet)
Du kan læse lidt om det her. 

Jeg håber det gav lidt svar  :-)

Lamper til enhver smag - Nu over 2000 lamper! LampeGuru.dk

Fra Dragør
Tilmeldt 15. Mar 13
Indlæg ialt: 442
Fra  MD VVS Skrevet kl. 10:46

Det med at få sendt til arbejdspladsen, er vel noget man som forbruger vælger.

Jeg vælger det altid, da det har mange fordele.

Hvis det skal hjem til mig, kommer de gerne om formiddagen, hvor jeg i sagens natur er på arbejde. Hvis jeg er heldig (Det sker ikke hver gang) lægges der en seddel i min postkasse, hvor de fortæller at de har været her, og jeg tidligst kan hente pakken på posthuset dagen efter.

Hvis man, som jeg, bor i en lille kommune, er der samarbejde med nærliggende kommuner, og det er bestemt ikke sjældent, at når jeg kommer dagen efter for at hente pakken, så ligger den og flyder rundt på et posthus 5 kilometer væk....derefter går der 2-4 dage før de formår at få den herud.....ja, det er sjov og spas hele vejen.

Ved at vælge at få den tilsendt til min arbejdsplads, bliver den gerne leveret dagen efter (Senest på anden dagen), så kan den lige hentes i postrummet på vej hjem fra arbejde...dejligt......

Der er sparet en masse bøvl og tid. Jeg elsker når den funktion findes på en hjemmeside.

Natasha

Fra Græsted
Tilmeldt 28. Feb 13
Indlæg ialt: 254
Fra  NordQ Skrevet kl. 10:53

Når du får en erhvervs aftale er priserne ikke dem du nævner, men de er stadig høje. Du får sålede lavere og lavere priser jo flere pakker du sender.

Post Danmark har også den service at man selv kan vælge afhentningssted og nogle kunder vælger så at få den leveret til en døgnpost.

For mit vedkommende (med den aftale jeg har) er det dyrere at få den leveret til arbejdspladsen så det har jeg valgt pt. ikke at sætte på.

Jeg har prøvet at få en aftale med GLS også, men det kan man ikke som nyopstarted virksomhed med mindre man kan fortælle præcis hvor mange pakker man sender afsted hver dag...

Salg af legetøj, børnebøger, børnetilbehør og meget mere på www.NordQ.dk

Fra Græsted
Tilmeldt 28. Feb 13
Fra  NordQ Skrevet kl. 10:54

Derud over så har jeg valgt at tage et tab på mine fragtpriser, da kunden betaler mindre for fragten end jeg betaler til Post Danmark.

Det er en service jeg har valg så kunden ikke har for høje fragtpriser!

Tilmeldt 6. May 13
Skrevet kl. 12:08
Kan man som nyoprettet webshop lave en erhversaftale med postdanmark. Man ved jo ik om man kommer til sende 1 eller 5 pakker om ugen
Fra Græsted
Tilmeldt 28. Feb 13
Fra  NordQ Skrevet kl. 12:43

Ja det kan man godt.

Jeg er startet på den laveste sats på pakker (med de højeste priser). Når jeg så når over 175 pakker om året så skal jeg bare ringe ind og få lavet min aftale om så fragten bliver billigere.

Du kan ikke som virksomhed sende uden en erhvervsaftale. Det er alt for dyrt!

Men ring ind til dem. De er enorm søde til at forklare dig det hele.

Tilmeldt 6. May 13
Skrevet kl. 12:55
Lyder godt. Før jeg ringer til dem, må jeg høre hvad skulle i betale da i lige var startet.. I kan sende pm til mig
Fra Haderslev
Tilmeldt 30. May 13
Indlæg ialt: 2
Fra  PGN Shop Solution ApS Skrevet kl. 13:14

Du kan med fordel også forhøre dig ved udbydere af lagerhoteller med Pick-Pack om deres priser på forsendelse og pakning.

Send mig en PM hvis jeg skal give dig vores priser.

Fra Ringsted
Tilmeldt 15. Nov 06
Indlæg ialt: 297
Fra  Lampeguru.dk Skrevet kl. 13:36

BlomstManden:
Lyder godt. Før jeg ringer til dem, må jeg høre hvad skulle i betale da i lige var startet.. I kan sende pm til mig

Det skal du ikke bekymre dig det store om, når du er så lille som du er, er der slet ikke noget at forhandle om..
- "Du blir' bare en del af listen" (og liste-priserne på små kunder, desværre.) 

Lamper til enhver smag - Nu over 2000 lamper! LampeGuru.dk

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)