Jeg har set mange videoer og læst et hevlede masse, og taget ved lærer af dette. Jeg er dog ikke stadigvæk færdig med min SEO optimering på min hjemmeside. Det som jeg mangler meget af er backlink, (Jeg bruger ikke tråden som en lejlighed til at lave et backlink med ordet iphone cover)
Jeg læste også at Google antager til at starte med at sider som fx kun er blevet betalt i 1 år, sættes meget lav i ranking, fordi den antager det som at være spam, hvilket kan ændres hvis jeg nu køber mit domæne i 3-5 år ydereligere, kan det passe?
Men nu til det vigtigste spørgsmål.
Hvorlangtid går der før ens SEO Optimering har taget effekt? Kan man hvis man har ligget på top 100+ med sin side og så efter SEO komme på top 1 instant?
Jeg kan ligeså godt sige dig med det samme, at jeg ved intet om SEO.
Dog ved jeg, at der findes hundredevis af unge mennesker, der sælger Iphone covers - ligesom alle butikker nærmest gør det. Selv supermarkeder gør det. Så hvis du drømmer om at kunne komme til at få en fornuftig indtægt af det, så må du gøre nogle ting, som alle andre ikke også gør.
Rigtigt mange bruger meget tid på at lave SEO, men ret få af jer bruger penge på annoncering og det er måske her, at den store hurdle er. Rigtigt mange vil ikke ofre penge på annoncering, men uden den så tror jeg ikke at de fleste af Iphone-cover-sælgerne aldrig kommer til at tjene noget særligt.
Så mit råd til dig er: Gør noget usædvanligt eller drop det. Hvis du gør som alle andre, så kommer du aldrig videre.
Jeg læste også at Google antager til at starte med at sider som fx kun er blevet betalt i 1 år, sættes meget lav i ranking, fordi den antager det som at være spam, hvilket kan ændres hvis jeg nu køber mit domæne i 3-5 år ydereligere, kan det passe?
Ja, det har en effekt på rankings, men ikke en voldsom effekt.
Mark:
Hvorlangtid går der før ens SEO Optimering har taget effekt? Kan man hvis man har ligget på top 100+ med sin side og så efter SEO komme på top 1 instant?
Det kan du sagtes Men det komme selvfølgeligt an på hvilket keyword det handler om - altså hvor høj konkurrencen er. Men Google plejer dog, at ranke dig højere over en længere periode.
HUSK at SEO hele tiden skifter, så de strategier, der virkede for 2-3 år siden kan skade din side nu, så prøv at holde øje med om informationerne er up-to-date.
Så dit råd synes at du skulle lade være med at bruge, da du risikere at ødelægge iværksætters drømme. Min drøm er at have min egen virksomhed som jeg styre. Ja nu prøver jeg med iPhone Covers, om det går godt eller skidt er lige meget, men så jeg har fået udlevet min drøm.
Om at min webshop kommer til at stå med et underskud på 10.000 kroner, rør mig intet! Hvis jeg har haft det sjovt med at lave webshop og jeg har fået rigtig meget viden, så har det kun kostet mig 10.000 kroner, og med den fornøjelse jeg har haft og den viden jeg har fået, så er jeg fuldtilfreds med hvis jeg havdet et underskud på 10.000 kroner her og nu.
Jeg håber på at du ikke tager mit indlæg som et personligt angreb på dig.
Ja, det har en effekt på rankings, men ikke en voldsom effekt.
Mark:
Det kan du sagtes Men det komme selvfølgeligt an på hvilket keyword det handler om - altså hvor høj konkurrencen er. Men Google plejer dog, at ranke dig højere over en længere periode.
HUSK at SEO hele tiden skifter, så de strategier, der virkede for 2-3 år siden kan skade din side nu, så prøv at holde øje med om informationerne er up-to-date.
DK-Hostmaster offentliggørerer slet ikke hvornår et .dk domæne udløber, så det kan Google heller ikke se.
Mark:
Hvorlangtid går der før ens SEO Optimering har taget effekt?
Det er meget svært at sige. Når dit domæne er helt nyt kan der også gå noget tid før Google kommer forbi og reindekserer dine ændringer. Hvis jeg skal prøve at sætte lidt tid på, så kan der sagtens gå nogle uger. Lav noget linkbuilding, så Google kan se der sker noget. Så kommer de også hurtigere forbi.
Mark:
Kan man hvis man har ligget på top 100+ med sin side og så efter SEO komme på top 1 instant?
Det afhænger af søgeordet og konkurrencen. Som du selv nævner er du jo ikke den eneste i markedet, så der er en del du skal kæmpe mod. Hvis du vil være sikker på at komme til tops hurtigt, så kan du bruge Adwords. Ved at køre en Adwords kampagne lærer du også lynhurtigt hvad dine kunder søger på og det kan du så bruge aktivt i dit SEO arbejde.
Forkert, du kan sagtens se hvornår et .dk domæne er købt og betalt til, dog ikke direkte ved dk hostmaster :)
Sorry - du har fuldsætndig ret. Jeg tænkte alene på de oplysninger som kan trækkes via DK-Hostmasters egen WHOIS. Spørger man WHOIS databasen direkte, som man må formode Google gør, står der faktisk både udløbsdatato og registreringsperiode.