I en webshop med klassisk musik på CD/DVD/BluRay (fysisk bitik med e-handel) er jeg meget i tvivl om <title>. Der er plads til 67 tegn, men det er ikke altid nok. Eksempel:
CD-titel: "Liselotte Selbiger plays Purcell, Couperin, Bach, Scarlatti and Rameau on harpsichord and clavichord"
Den indeholder jo essensen i form af relevante søgeord og i et læseligt menneskesprog. Hvis jeg skal fjerne 32 tegn, bliver det jo noget hakkelse.
Der er ikke så meget at gøre. Du kan ikke skrive mere end 67 tegn. Prøv at skrive den første del af CD-titlen, og derefter skrive hele titlen i Meta-description. Hvis du skriver CD-titlen i en h1 eller h2 på din side, skal google nok vise den, såfremt der ikke er så meget konkurrence på søgeordet. Husk, at dine konkurrenter heller ikke kan skrive hele titlen.
Men jeg kan godt forstå din hovedpine - jeg skal også til at være kreativ af og til mht. titlen
Tø-hø, det er en CD vi selv har udgivet, så vi har ikke mange konkurrenter. Og dog skal der jo nok være en re-seller i Timbuktu, der dumper prisen.
Kan i øvrigt se, at Amazon har forkortet titlen til "Liselotte Selbiger Plays Purcell on Harpsichord". Tjah, det er jo en vægtning; i dette tilfælde at vælge den af komponisterne der er mest kendt og det er jo lidt svært, når de alle er kendte, men en rimelig elegant nedkogning.
Måske du skulle fokusere mere på rich snippets end meta tags, når du har med sådanne produkter at gøre, er det mere relevant (i min mening) end meta tags.
Wauw, phew ... ja, ikke en dag uden at støde på noget nyt, som jeg aldrig har hørt om, men det ser da spændende ud og det har ligefrem noget der er specielt egnet til musik.
Herre Jemini, inden jeg bliver færdig med at læse op på alt det jeg skal gøre, er jeg jo gået på efterløn ;.)
Du skal lave en underside til hver af de kunstner i stedet for at smider dem på en side.
Hmmm, CD'en har jo sin produktside, hvor der er et billede af coveret, kunstnernavnene og indholdet på CD'en. Vi har 3 udgivelser med musikeren og et hav af CD'er med hver af de nævnte komponister.
Shoppen som den er nu, vil snarest blive skiftet ud til fordel for Magento, som jeg ikke kender endnu. Jeg skal lige være med på hvad du mener: Skal jeg lave en side for Mozart, hvor jeg lister alle de varer vi har med ham?
Den eneste form for navigation (ud over søgefunktionen) på den eksisterende side, er en grov opdeling i musikkategorier, så en form for index over komponister og kunstnere, står højt på ønskelisten. Hvordan det skal laves (i Magento) er jeg p.t. helt blank på.
Title-tagget er et af mine yndligs, som seo-mand. De der 67 tegn kan du godt smide væk :-)
Du skal fokusere på hvad der er på den pågældende side, du skal ikke keyword-overoptimere din title. du skal eks skrive:
"Purcell CD, ørehængende musik, som rammer dig lige i hjeret" <- Kan du se det? En fangende tekst, som folk bare MÅ klikke på.
Gør dig selv den tjeneste at få brugt optil 70 tegn. Studier viser at Google bruger noget i deres CSS som hedder text-overflow-ellipsis, som gør at eks, efter den boks bliver mere end eks. 152 pixels, jamen så tilføjer den dots (......). Men med de 70 tegn, så overholder man de 512 pixels, som man mener at Title-tagget kan være.
Du skal fokusere på hvad der er på den pågældende side, du skal ikke keyword-overoptimere din title. du skal eks skrive:
"Purcell CD, ørehængende musik, som rammer dig lige i hjeret" <- Kan du se det? En fangende tekst, som folk bare MÅ klikke på.
Jeg skal da hilse at sige, at der bliver vendt op og ned på tingene i dag. Jeg har googlet efter "ceo for begyndere" og læst en masse, men er ikke stødt på det du foreslår og nu kommer jeg da alvorligt i tvivl om, hvad <title> egentlig bruges til. Jeg har lavet HTML i mange år, må i min rygrad sidder kun, at <title> er det der vises i browserens titelbjælke og er det der danner navnet, når man lægger et bogmærke til siden.
Jeg er nødt til at spørge mere ind til, hvorledes title-tagget opfattes og behandles i SEO-sammenhæng. Den fængende tekst du foreslår, hvor kommer den til at optræde?