Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Flest ordrer om mandagen?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Oct 12
Indlæg ialt: 30
Fra  Bamsekram.dk Skrevet kl. 08:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Aminoer,

Vi har været i luften med Bamsekram.dk i lidt over et år nu, så vi har en del data til at lave statistik på.

En helt tydelig tendens er, at Bamsekram får signifikant flest ordrer om mandagen og færrest om lørdagen. Jeg synes, at det er overraskende, da kunderne burde have mest tid til at handle online i weekenden. Er det specifikt for vores webshop, eller ser I andre også det?

I løbet af dagen ser vi 3 peaks, hvor vi modtager flest ordrer, kl. 10, 14 og 19-21. Det er måske ikke så overraskende, men igen ville jeg forvente markant færre ordre i arbejdstimerne.

Hvis vi ser på ordrer fordelt på dato, har vi færre ordrer 1. og 2. dag i måneden. Folk har fået løn, så jeg ville forvente, at få flest ordrer her, men folk bruger måske primært fysiske butikker i starten af måneden?

Mvh. Martin 

Bamsekram er Danmarks blødeste webshop. Køb dine bamser og fødselsdagstog online. Steiff, Teddy-Hermann og GUND.

Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 216
Fra  eKontoret ApS Skrevet kl. 08:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin

Den med lørdagen er ikke særligt overraskende i mine øjne - vi ser det samme med besøgene hos os. 

Til gengæld har vi mange besøg om søndagen, og fornemmer klart at det er en dag som mange selvstændige bruger til lidt administrativt arbejde. 

Mvh

Niels

Tilmeldt 27. Sep 06
Indlæg ialt: 619
Fra  År Skrevet kl. 08:26
Hvor mange stjerner giver du? :

En generel kommentar:

Der er rigtig mange danskere, der køber online imens de er på arbejde.

Mandag er i mange IT-brancher en af ugens bedste dage, hvis man ikke sælger services, der relaterer til weekendtømmermænd.

Mvh

Holger

Tilmeldt 28. Oct 12
Indlæg ialt: 30
Fra  Bamsekram.dk Skrevet kl. 08:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Niels,

Antal besøg er mere jævnt fordelt over ugedag, hvor der er lige så mange besøg i weekend som på hverdage. Det ser ud til, at det udelukkende er  målkonvertering/ordrer, hvor udsvinget afhænger markant af ugedag. Ihvertfald hos Bamsekram :)

Mvh.

Martin

Bamsekram er Danmarks blødeste webshop. Køb dine bamser og fødselsdagstog online. Steiff, Teddy-Hermann og GUND.

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 09:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Har man mange erhvervskunder, vil du nok se det billede at der handles klart mest mandag - til torsdag, da de bruger arbejdstiden.

Jeg har været i gang i 4 år nu, og ser også meget tydeligt det billede.

Rent økonomisk kunne de godt afskaffe lørdage og helligdage :)

 

Fra Roskilde
Tilmeldt 18. Apr 08
Indlæg ialt: 251
Fra  Skjoldby & Co ApS Skrevet kl. 09:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du gerne vil have noget at benchmarke op i mod på tværs af fin branche så tilmeld dig webshopindeks.dk, som sender dig en gratis rapport hver måned.
De har godt nok ikke ordre fordelt på dage (måske der er på den betalte version) men der er en masse andre spændende ting.

Fra Kolding
Tilmeldt 31. Oct 11
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 09:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin

Nu hvor din shop sælger bamser, så vil jeg antage at din hovedmålgruppe er børnefamilier.
Når det er sagt, så tænker jeg at familierne booker weekenderne til at lave forskellige ting med deres og resten af familien i weekend, hvilket resulter i at de ikke har særlig meget overskud, da de har planer lørdag og søndag.
Om mandagen der har forældrene ikke en masse ting de skal tage hensyn til og børnene kommer tidlig i seng.

Den med datoerne, der tror jeg at familierne prioritere andre ting frem for bamser. Det kan være regning til bilen, de køber stort ind eller en lille udflugt. Jeg tænker at bamser bliver købt i ny og næ og ikke så meget som fødselsdagsgaver.

Det jeg vil sige er at ikke alt kan analyseres i tal og statistikker. Det er også vigtigt at kende ens kundegruppe og tænke rationelt med henblik af salg på sine produkter, samt skal i også tænke på om der er sæson højtider, hvor der kan blive solgt flere bamser.
Der er altid mange faktorer der spiller ind når der handles over internettet

Jeg håber at du kunne bruge mit svar:

Mvh. Troels

Tilmeldt 28. Oct 12
Indlæg ialt: 30
Fra  Bamsekram.dk Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svar. Bamsekram er hermed tilmeldt Webindeks. Jeg glælder mig til første rapport :)

Bamsekram er Danmarks blødeste webshop. Køb dine bamser og fødselsdagstog online. Steiff, Teddy-Hermann og GUND.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 291
Fra  Promaling.dk Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bamsekram ;-)

Tak for et godt og interessant indlæg. Nu tror jeg at det altid vil være lidt branchebetonet hvordan salgene ligger. Vi sælger f.eks maling og tapet og her er det svært at finde et konkret mønster. Dog plejer mandag at være fornuftig og typisk ser vi at mange kunder generalt bestiller deres varer når de er mødt på deres arbejde. 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)