Hej, Er der nogen der kan være kok eller en der har styre på at hjælpe direkte eller give mig en god råd med at lave en ny menu med forskellige retter. samtidige lære os hvordan man lave det?
jeg har en lille cafe i Århus, som er igang med at modernisere vores menu Card, og madretter.
Tag en tur til sjælland og besøg en café ved navn Café Vivaldi. De laver virkelig de bedste sandwich du kan forestille dig, med virkelig sprøde kartoffelbåde, hjemmelavet mayonaise og guacamole.
Undskyld jeg siger det, men vis ikke du har mere erfaring indenfor hotel og restaurations branchen, end det fremgår af dit indlæg.
Så vil jeg mene det er meget op af bakke for dig, men igen intet er umuligt ! Der er tonsvis af love og regler der skal overholdes, plus maden skal være 100 % perfekt hvergang, uden ventetid.
Jeg vil råde dig til, at stå på den anden side og tage imod kunder og servicere dem og så hyrer en professionel til alt der har med køkkenet at gøre. Indtil han en dag har lært så meget fra sig, at du kan overtage det arbejde, vis det virkelig er det du ønsker.
Er selv uddannet både kok og bager, så dette er ikke bare tilfældigt skrevet ord, fra en som aldrig har været i branchen.
Sikke noget sludder.. Alting kan læres og det er langtfra ønsket for alle, at rulle en fine diner ud og have en masse fin uddannelse.
Som nævnt er Café Vivaldi et godt eksempel.
@ziar
Der er mange kokke, der gerne hjælper dig. Spørgsmålet er vel i højere grad, hvem I ønsker skal hjælpe jer. Thomas Rode Andersen har været involveret i forskellige projekter og er super dygtig!
Jeg skriver netop at intet er umuligt ;) Og ja der er mange der gerne vil hjælpe, jeg kunne sagtens udforme en menu for ham, som vil være let at forberede, lave og administrere i forhold til indkøb osv.
Men det hjælper bare intet vis du ingen erfaring har, 1-3 dages kursus er ikke meget til at styre en helt virksomhed, slet ikke inden for restaurations branchen hvor konkurrencen er hård, meget offentlig kontrol, samt at kunder normalt vis kun giver et spisested en chance, dvs er maden ikke korrekt tilberedt, for lang ventetid osv osv, bliver det en stor kamp at få dem tilbage.
Men endnu engang, intet er umuligt i denne verden, de fleste kan hvad de vil !