Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sjovt tankeeksperiment, men ubrugeligt!

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer, 

Her er bare en lille sjov tanke jeg i ny og næ har tænkt over.

Har tænkt det kunne være rigtig smart, at starte en virksomhed som leverer mc'donalds mad. Uden at indgå nogen aftale med dem. Man kunne starte i sit nærområde (Østerbro for mit vedkommende), her kunne man nærmest bare cykle  ud med maden.. Man kunne også være endnu frækkere og tilmelde sig just-eat, under navnet. Marc Donaldz, og kalde "sine burgere" for Big Mark, Mac Fest osv.

Senere kunne man udvide, og ansætte bude og have en masse biler der kører rundt i hele landet. :)

Jeg ved godt det nok juridisk set aldrig ville gå. Jeg tænker at de jo ikke kan acceptere at andre 1. skal tjene penge på deres produkt uden de er med indover. 2. De vil jo ikke have at nogen skal bringe deres mad ud, af hygiejnemæssige grunde. Hvis folk pludselig bliver syge af Mc'd mad pga. mig,..

Nå bare en lille sjov tanke. 

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 23:40

Ideen har været oppe mange gange :-).

Personligt tvivler jeg på konceptets lønsomhed, hvis det skal køre autonomt i forhold til McD. 

Men flere andre forsøger allerede, eksempel.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:42

Hey Casper.

Har der været en debat om det herinde, ved du det? :)

Det er klart. Priserne skal skrues gevaldigt i vejret. Og leveringsprisen skal være høj.

Men det er jo mc'donalds, og folk ville stadig gøre det. 

Tilmeldt 30. May 13
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 00:06

Jeg ville da være kunde en gang imellem.

Der er ikke noget problem i at levere andres varer, du skal dog huske på at uden en aftale står du med maden uden betaling, såfremt at kunden ikke godkender leverancen eller snyder. Du har også ret i at de kan gå til dig hvis de bliver syge, tykke, trætte, kaffen er for varm (indsæt latterlig mcD retssag her), jeg er ikke jurist men du kan sikkert "forwarde" retssagen.

Men derudover skal du kigge på din fortjeneste. Vi har vænnet os til 20-30 kroners pizza leverancer, dvs. at du som minimum skal have 4-5 leverancer i timen inklusiv din ventetid hos Macdonalds. Kan det lade sig gøre, hvis det tager 10 minutter at lave maden?

Jeg tror det bliver svært, der er nok kun en forretning i det hvis der er aftale med McDonalds.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:12

Jeg tror nu ikke det bliver et problem at få folk til at betale når man er der. Ellers får de jo bare ikke den mad, som de jo selv har bestilt?

Du har ret i, at rigtig mange er vant til leveringspriser på 20-39 kr. .. Men igen, at brandet er selveste Mc'Donalds, gør at man snildt kan tage 60-80 kr. i levering. Og i forhold til hvor lang tid det tager. Altså man kunne jo nøjes med at sælge burgere. Og måske i starten kun nøjes med de populære, som altid står lavet klar. Og så sælge sine egne kolde drikkevarer. Og på sigt kunne man jo også tilføje, chips, snacks, slik osv. Og måske også sprut. Og hvis det er lovligt også smøger, hvor man tager 20-25 kr. mere for smøgerne end de koster i forretningerne. :)

Tilmeldt 30. May 13
Skrevet kl. 00:38

Hvis jeg havde drukket og ville have McD mad så ville jeg måske gerne betale 60-80 kroner, men jeg tvivler på at der er en bred efterspørgsel, med den pris mister du alle de studerende, medmindre de er mange tilstede.

Du har ret i at der er et marked for levering af en del ting, men hvor er du unik, hvor kan du ikke kopieres. Hvis du får succes med det, hvad med andre aften/nat levarandører? De vil gøre det samme...

Der er andre på markedet for udbringning, se hvad de gør: http://www.akut-sprut.dk/

Der er andre der har forsøgt med samme koncept, undersøg om det går/gik godt: https://www.facebook.com/UdbringningafmadfraMcDogBK

Held og lykke

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:50

Ja kender akut-sprut. Det jeg har som de ikke har er Mc'd mad. Og ja, problemet ville jo lidt være at alle begyndte at gøre det. Så må jeg jo bare tro så meget på min egen service og punktlighed at jeg kan køre det med succes. Der er jo altid en risiko for at konkurerende spillere kan prøve at overtage ens idé. Det jeg så skal vinde på, er at jeg er den første der gør det. Men ja, jeg ved jo egentlig godt du har ret. Det kan ikke lade sig gøre! Men jeg prøver alligevel bare at køre tankerne lidt længere ud, og argumentere for dem. :)

Fra København
Tilmeldt 18. Dec 07
Fra  Sushiklub.dk Skrevet kl. 01:17
Tilmeldt 30. May 13
Skrevet kl. 01:23

Og det skal du blive ved med at gøre. Komme med ideer, få tæsk for det, og gå tilbage til tegnebrættet.

En rigtig iværksætter (som ikke er mig) er en der bliver ved med at komme ideer, prøver tingene, få tæsk og om igen. Til sidst vil det lykkes.

De fleste succesfulde iværksættere jeg kender ramte ikke rigtigt de første 3 gange, men blev ved.

Levering er en branche der kræver en god "supply chain" og finder du et produkt som kan leveres med profit uden eneret, får du konkurrence med alle de andre virksomheder der allerede leverer et eller andet til døren.

Keep the ideas flowing.

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 06:12

KimHelmer:

Og det skal du blive ved med at gøre. Komme med ideer, få tæsk for det, og gå tilbage til tegnebrættet.

En rigtig iværksætter (som ikke er mig) er en der bliver ved med at komme ideer, prøver tingene, få tæsk og om igen. Til sidst vil det lykkes.

Og så er der de iværksættere, som er fuldstændig ligeglade med hvad andre mener, og bare klør på, trods alle fortæller at det er umuligt, indtil successen er der Wink

Mvh Carsten

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)