Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Idéen er gennemtænkt til virksomhed - Hvad gør jeg nu?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Mårslet
Tilmeldt 3. Jun 11
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg står med et koncept der kan blive world wide, og hele projektet er lavet med layout og skrevet ned. 

Jeg skal have lånt penge i banken til det og jeg skal have nogle til at lave denne hjemmeside som formenlig kommer til at koste en del.

Jeg skal have et yderst prof. team til at lave den. 

Men problemet er, at jeg kender en investor og skal have fremlagt det for ham. Jeg har ingen idé om hvordan jeg skal gøre laves en præsentation - Det er mest hvordan jeg finder ud af hvilken markedsføring der skal bruges og hvor mange penge. Generelt er budget vigtigt at spille op, og hvor mange penge det kan tjene på den længere bane er irelavant synes jeg, da ingen ved det. Det kan jo også faile.

Men jeg vil bare i gang med det hurtigst muligt og vil høre om råd til hvordan jeg skal komme videre op ad stigen. Her må være en del med disse erfaringer.

Vh Nicolaj

Fra København
Tilmeldt 15. Mar 10
Indlæg ialt: 428
Skrevet kl. 16:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Nicolaj,

Hvis du har fundet på idéen for nyligt, må du ikke forhaste dig. Sæt dig ned og tænk på idéen igen. Fremlæg den for nogle venner/familie (som du stoler på vil give dig ærlig kritik). Ting såsom markedsføring, pris for udvikling etc. må du helst tænke på inden du når ud til en investor (i hvert fald som cirka-tal - bare nogenlunde).

Når din idé så har været ude for at få masser af tæsk og kritik (og den har overlevet), så har du gennemgået alle kroge i idéen, og du vil føle, at du selv ved bedre hvad din idé går ud på og vigtigere: Troen på HVORFOR den vil blive et succes.

Og så - når du har fået alt dette på plads - vil du også føle, at det vil være meget nemmere at fremlægge idéen for en evt. investor.

Du kunne også springe ud i det, og kontakte investoren med det samme, men udfaldet af dette vil så afhænge af om investoren vil tage sig tid til at forklare dig hvad du skal gøre (undersøge markedet etc.), eller om investoren vil afvise dig for manglende materiale at fremlægge. Jeg tror ikke, at en investor vil give dig en pose penge, hvis du ikke er helt klar til at fremlægge din idé.

Fra Mårslet
Tilmeldt 3. Jun 11
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 16:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, 

Lige det jeg håbede på at høre. Jeg vil følge dit første råd og gennemgå alt halt fra punkt til prikke! 

Tror du en investor vil ønske at se den velkendte forretningsplan, som stort set er 100% gennemarbejdet ned til mindste detalje og med et ca budget, eller vil du foreslå at man ligger mest vægt på beskrivelsen, og så blot vælger de ting ud man ser der er relavente? - En investor kan også se tingene på en helt anden måde, og gennem sit netværk kan sige at man måske skal gøre det en hel anden retning end man havde tænkt, men det vigtigste må vel være man viser gå-på-mod og har brugt tid og energi på at have sat noget sammen, og så må han læse det han har lyst til og mener er relevant.

Fra København
Tilmeldt 15. Mar 10
Indlæg ialt: 428
Skrevet kl. 17:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Nicolaj,

Hvis jeg var dig, ville jeg ikke tænke på forretningsplaner (endnu). Dit koncept er (sådan som jeg hører det) ikke fuldt ud gennemtænkt, så jeg vil i stedet anbefale dig at bruge energien på at gennemtænke konceptet først - hvorfor vil det virke? Hvilke svagheder og trusler er der? Og hvilke stærke sider og muligheder er der?

Få fat i en kritiker til at kritisere din idé (dog på realistisk plan - ikke "nay-sayers" eller overdrevede pessimester) - disse kan give lidt indsigt i dit projekt, som du måske ikke kan lægge mærke til i succes-ruset..

Når alt dette er sket, kan du altid få hjælp til at lave en forretningsplan, budget osv. Hvorvidt du skal have en fuldstændig detaljeret forretningsplan i sidste ende afhænger, om du skal søge investering i et kæmpe investeringsfirma eller om det skal finde startskapitalen hos nogen i familie/venne-kredsen.

Find evt. et væksthus i nærheden af hvor du er. Se evt. http://www.startvaekst.dk

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 17:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolaj,

Meget kort præsentation.

Du har layout, så beskriv og præsenter projektet som det eksistrer og er færdigt.

Revenue streams er vigtige, så du kan ikke ignorere hvor mange penge det kan tjene på sigt. Hvor kommer pengene fra? x fra annoncer, y fra betalende brugere, z fra henvisninger. Hvornår er det break-even og er det realistisk at nå?

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra Mårslet
Tilmeldt 3. Jun 11
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 17:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tak for svarerne! Kan og vil bruge jeres råd fuldt ud! Tak drenge :)

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 19:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra Mårslet
Tilmeldt 3. Jun 11
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 00:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det ser rigtig godt ud, det vil jeg inddrage - Mange tak!

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)