Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor mange procent af firmaet tager investoren

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 30. May 13
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg havde en idé med twitter potentiale og skulle bruge en investor til at ligge 1 mio. i projektet hvor stor en andel ville investoren så cirka få? 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1959
Fra  Vipindi Skrevet kl. 21:53
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

champ007:
Hvis jeg havde en idé med twitter potentiale og skulle bruge en investor til at ligge 1 mio. i projektet hvor stor en andel ville investoren så cirka få? 

Det I aftaler - eller sagt på en anden måde - det er der ingen af os der kan svare på, det afhænger helt af det potientiale der er i din forretning, hvor god du er til at forhandle og hvilken risiko investoreren løber.

De bedste hilsner
/Brian 

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 21:55

Det afhænger af virksomheden.

Hvis investor vil have aktiv indflydelse, så vil det normaltvis være tættere på de 51%, end hvis investor er mere passiv. 

Tilmeldt 26. Oct 11
Indlæg ialt: 169
Skrevet kl. 21:58

Det kommer an på hvad du har... "en Idé med twitter potentiale" duer ikke uden videre, twitter findes jo allerede skal du tænke på.

Du bliver nødt til at komme med noget konkret, for der er mange der kommer med den udtalelse,
dermed ikke sagt at din idé ikke duer, men det lyder bare som om den ikke er gennemtænkt.

Har du et website med 10 Mio brugere?

Kan du programmere? har du et team?

Skriv lidt mere og så kan det være det bliver nemmere at hjælpe :)

Mvh
- Patrich Holm Pedersen 

Tilmeldt 30. May 13
Skrevet kl. 22:04

Tak for jeres hurtige svar. 

Det er nu bare ren nysgerrighed. 

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 22:17

Eventuelt kig på youtube efter "dragons den" og "shark tank" - tror du vil finde dem interessante :-)

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 22:46
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 1 person

Forestil dig du havde 1 million og en idé-mager foreslog dig at investere den i noget internet, hvor man kan skrive 160 tegn.

Hvor mange procenter ville du selv tage? Jeg ville tage alle.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Tilmeldt 30. May 13
Skrevet kl. 22:55
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 3 person

Flot svar din kæmpe klaphat...

Tilmeldt 30. May 13
Skrevet kl. 23:37
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Der er som sagt mange ting at tage højde for.

Spørgsmål jeg typisk stiller:

-Hvad kommer du med?
Skal investoren betale 1 million til din løn, så er det useriøst. Kommer du med 600 timers gratis arbejdskraft (600 timer * x? i timeløn = 180K - 900k)? 
Husk på at hvis du kun har ideén, så er du ringe stillet. Kommer du med special kompetencer indenfor markedet? Er du en dokumenteret super iværksætter?

hvis vi fortsætter i din Twitter terminologi som Jesper pointerede (han er ikke en klaphat, men jeg tror ikke du forstod hans analogi) hvis di kom og sagde "Hey,Jeg har en ide til et site hvor bruger kan logge på og skrive 160 tegn!!", du ville prøve at forklare at det var fremtiden, men det ville være svært at få investorer. Hvis du derimod havde sagt "jeg kan lave det, men jeg mangler pengene til hardwaren" så havde mulighederne været bedre.

-Kan du sælge ideén?
Kan du med 5 slides få en investor til at forstå der er et marked for det? De fleste geniale ideer er meget simple, men du skal sælge ideen. Hvordan ville du sølge twitter, Facebook, minecraft...

Kan ideen kopieres?
Den her er der mange der er faldet på! Selvfølgelig kan twitter og Facebook kopieres men de nåede at blive så store inden folk vidste hvad der skete. Mange ideer er blevet kopieret og udviklet til noget langt bedre. Der er så mange udviklere på nettet nu der holder øje med hvad der sker, og er klar til at udvikle videre.

Håber at det kan give lidt inspiration. Held og lykke.

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 11:10

champ007:

Flot svar din kæmpe klaphat...

Du skriver du har en idé og det 'kan blive lige så stort som Twitter' ellers intet om hvad du vil/kan byde ind med. Hvis du kun har idéen kan jeg garantere dig for, at investor ikke lægger en million deler nogle ejerandele. Hvis investor tager 100% risk, så tager han også 100% ejerskab.

Kunne du garantere projektet med en enkelt million ville blive lige så stort som Twitter, så ville investor gladeligt nøjes med 1%.

Hvis du har plan, budget, egne penge, egen arbejdskraft, dokumenterede resultater, netværk, kunder osv. så står du bedre. Idéen i sig selv er 0 kroner værd med mindre personen bag har gjort noget lignende før. Eksekveringen er det vigtige.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)