Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Slettede sessions på hjemmeside

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 31. Aug 11
Indlæg ialt: 587
Fra  Eos Web I/S Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har et problem på en kundens hjemmeside som han netop har taget i brug, hvor han siger, at han bliver logget af hele tiden. Der er to login-systemer på hjemmesiden og det er sket begge steder. Vi mistænker derfor at sessions af en eller anden årsag bliver slettet. De ting han har lavet tager i øvrigt meget kort tid, så det burde ikke være at sessions udløber.

Hjemmesiden er testet rigtig meget på en testserver (men hos samme udbyder) både af ham,  af os samt af en tredje person. Vi mistænker derfor at fejlen ligger hos webhotellet.

Men kan det lade sig gøre, at sessions bliver slettet pga. overbelastning el. af webhotellet?

Jeg kan se på webhostens hjemmeside at de i øjeblikket har problemer med ddos. Jeg spurgte dog i chatten, og de siger at ddos-angebet ikke burde kunne skabe sådanne problemer. Er det korrekt?

Med venlig hilsen

Emil

Fra Brønshøj
Tilmeldt 11. Jul 06
Indlæg ialt: 232
Skrevet kl. 14:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Udløb af sessions er et helt almindeligt problem på webhoteller med mangel på ressourcer. Hvis sessions "bare" udløber kan du være heldig at holde dem kunstigt i live vha en form for tick-service (fx via en iframe eller noget Ajax look-a-like) men er det den application pool du ligger i der dør kan du ikke gøre så meget udover at finde på en løsning uden sessions, skifte webhotel eller håbe på at du kan få en dedikeret application pool.

Kim Larsen | kim@soze.dk | soze.dk
alkoholprocent.dk | blomsterdekoratoer.dk | hopogdans.dk

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)