Har et spørgsmål, som jeg ikke har kunnet finde et endegyldigt svar på, som jeg håber i kan hjælpe mig med. Det drejer sig om et sponsorat til en lokal sportsklub, sponsoratet indebærer at der stilles en håndfuld biler til rådighed, som skal agere som følgevogn i et cykelløb, hvor der kan forventes en del tilskuere. Virksomheden der sponsorerer bilerne, er en bilhandler. Der er ingen egeninteresser forbundet med sponsoratet. Er det mulighed for at få en form for fradrag for denne "udgift" Hvis ja hvilken og hvordan skal det angives? Hvordan bliver beløbet opgjort og hvad med brændstof, hvis der er udgifter til det også? Hvad med klargøring af bilerne efter de bliver leveret tilbage? Beklager de mange spørgsmål, men håber der er nogle af jer der har mere forstand end mig på dette område. VH Thomas |
Hvis der overhovedet ikke er egeninteresse (sønnen cykler i klubben) så må det være besluttet ud fra ren markedsføring af bilhandleren og så må alle udgifter der direkte kan dokumenteres give fradrag.
Jeg tror måske andre kan byde ind med selve fradrag for "slid" på bilen - det tror jeg kan være tvivlsomt (ville ikke ane om statens takster kunne bruges ) men brændstof, klargøring, banners osv må være en klar markedsføringsudgift når der ikke er interesse sammenfald
vh