Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af arbejde udført af udenlandsk freelancer

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Feb 13
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 12:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg er ved at starte en web-shop og har i den forbindelse fået udført en del arbejde af en udenlandsk freelancer, jeg har overført penge til ham via min netbank men er lidt i tvivl om hvordan det skal bogføres, bortset fra min bank kvittering har jeg ingen dokumentation, går den eller har jeg dummet mig ?

På forhånd tak og en god dag til alle jer rare iværksættere  

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47194
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:31

Ah jeg synes nu nok du skal få en faktura fra ham til dit regnskab så du kan bogføre efter den - en bankkonto er vel ikke smart som eneste bilag. Det kan vel ikke være svært at få ham til at sende en mail hvor han skriver, at han skal ha - eller for den sags skyld bekræfter at ha modtaget xxxx kr for - og så en kort beskrivelse af arbejdet

Jeg går ikke ud fra at arbejdet er udført her i landet, for så ville der kunne være dansk skat - men at det er udført i freelancerens land.

Skaf et korrekt bilag der kan bruges ved en efterkontrol, ellers vil skat jo ikke ane om det dækker over nogle dejlige flasker whisky til hjemmebaren Big Smile

vh

Tilmeldt 15. Feb 13
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 12:39

Først et stort tak for hjælpen. Arbejdet er udført i Pakistan, jeg har faktisk en mail fra ham med oplysninger om hvilket arbejde der er udført og til hvilken pris, jeg vidste bare ikke den kunne bruges som billag.  

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47194
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:50
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

jo den ville nok fungere som bilag - hvis den viser arbejdet og prisen vil jeg sige - når den så også passer med din bankoverførsel, så den virker ok

Da det så er en ydelse du har købt uden for EU, skal du bogføre og angive ydelsesmoms køb uden for EU. Du tager 25% af beløbet og angiver som ydelsesmoms uden for EU og helt samme beløb bogfører du under købsmoms, så det koster dig intet, men er et statistik oplysning - du angiver på samme vis i moms angivelsen

Det er sandsynligt dit bogføringsprogram har en konto for ERHVERVELSE YDELSER UDEN FOR EU eller noget lignende tekst, formentlig under vareforbrug hvor programmet selv bogfører såkaldt Y25 moms - korrekt på begge sider af momsstregen Smile

du kan også se det i den nederste skema af dette link om MOMS VED IMPORT 

vh

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)