Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Produkt billeder Hvad gør i ?

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)
Tilmeldt 24. Apr 12
Indlæg ialt: 55
Fra  Sønderborgferiebolig.dk Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Bruger i billeder fra leverandøren, eller tager i selv billederne til webshoppen ? Jeg forstiller mig det første, men da jeg ikke er startet op endnu, kunne det være rart at høre hvad andre gør..

Samt hvad med produkt beskrivelsen fra leverandøren ? Uden at det bliver dobbelt content hvor meget tekst kan man tillade sig at bruge?

Henrik

Fra Kolding
Tilmeldt 31. Oct 11
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 13:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Henrik

Jeg arbejder som praktik i en webshop.
Når jeg opretter produkter så bruger jeg leverandørens billeder, som vi har fået tilladelse til.

Hvad angår produkt beskrivelse, så læse jeg hvad leverandør har skrevet og bruger det i en tekst jeg selv skriver fra bunden. Ved denne måde er jeg sikker på at der ikke ville komme noget dobbelt content, med mindre der er nogle webshops som kopiere vores beskrivelser.
Angående billeder, så har vi (virksomheden) snakket om at tage nogle billeder selv, hvis vi ikke synes at leverandørens var gode nok.

Mit råd er at skrive din egen unik produkt, hellere brug 15-20 min. og være sikker på at det er en god beskrivelse der fanger kunden, samt den er unik. End bruge 5 min. på at copy/paste andres beskrivelser, hvor du samtidig har risiko for at få problemer med andre virksomheder.
(alt dette er noget jeg har lært på SEO kurser, og brugt min sunde fornuft)

Jeg håber at dette svar kunne hjælpe dig.

Fortsæt god dagSmile

Tilmeldt 24. Apr 12
Indlæg ialt: 55
Fra  Sønderborgferiebolig.dk Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Troels

Lyder rigtig godt :)

Tilmeldt 13. Feb 07
Indlæg ialt: 1108
Skrevet kl. 15:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Vi har et simpelt spejlrefleks digital kamera og en lysboks til et par hundrede kroner til vores webshop / produktbilleder

www.leatherstudio.dk - Private label læder produktion
Få lavet dine egne læder artikler, med dit firma's logo.

Fra Århus
Tilmeldt 5. Dec 10
Indlæg ialt: 41
Fra  Holmris DK Skrevet kl. 15:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Troels beskriver det rigtig godt syntes jeg.

Holmris Online bruger vi samme fremgangsmåde, dog sender vi lige billederne forbi remove the background, som laver dem i det rigtige format, fjerner eventuele baggrunde osv.

Det er et super koncept, og giver en hel anden brugeroplevelse for dine kunder, end billeder der springer rundt i størrelser, og random baggrunde.

Holmris Online - leverer kontormøbler og konferencemøbler til erhverv

Tilmeldt 24. Apr 12
Indlæg ialt: 55
Fra  Sønderborgferiebolig.dk Skrevet kl. 16:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja okay :) Remove background selvfølgelig en god ide også, og ligge sin egen background ind.. Ja og så lige situationen med et produkt uden billede !! Hvordan ser sådan en lyskasse ud Rasmus ? Lyder interessant :)

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 16:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Mojn Henrik

Jeg ser jo en del produktfotos i løbet af dagen og vil da gerne komme med min mening på den baggrund.

Vi får en del billeder som er såkaldte leverandørbilleder og de kommer jo i forskellige formater, så du skal jo sætte dine krav til mindst mulig faktor i forbindelse med størrelse, da det ser bedst ud at have ens størrelse i sin shop.

I forbindelse med dem som tager fotos selv, dem får vi rigtig mange af til behandling både fritlægning men også billedbehandling, og de fleste (95%) er brugbare, da billedet kvalitet jo styres af den som betjener kameraet.

Billeder fra fotografer, ja de fleste er super gode, men ikke alle "motiver" egner sig til fritlægning, der vil en avanceret billedbehandling være bedste resultat, for muligvis på den måde at opnå nye og spændende effekt på produkterne. 

Fra Århus
Tilmeldt 5. Dec 10
Indlæg ialt: 41
Fra  Holmris DK Skrevet kl. 17:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hjælp-til-Selvhjælp:
Ja okay :) Remove background selvfølgelig en god ide også, og ligge sin egen background ind

Vi ligger bare en hvid baggrund på, det syntes jeg personligr ser bedst ud Big Smile

Holmris Online - leverer kontormøbler og konferencemøbler til erhverv

Tilmeldt 24. Apr 12
Indlæg ialt: 55
Fra  Sønderborgferiebolig.dk Skrevet kl. 17:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Møjn T Juul :)

Ja man kan nok ikke forvente at få RAW filer fra leverandøren altid og sikkert aldrig..
Men ja set fra den side så kan man selvfølgelig skalere dem selv så de passer. Kan en del Photoshop selv, så den del er jeg ikke bange for. Men ud fra det du siger, så er det alligevel en del shops \ hjemmesider der bruger professionelle til den del..

Tilmeldt 24. Apr 12
Indlæg ialt: 55
Fra  Sønderborgferiebolig.dk Skrevet kl. 17:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Dvs. Jacob at i fritlægger billedet som i selv har taget og sætter en hvid baggrund på. ?

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)