Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af egen butik, gode råd

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. May 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej folk på amino :)

Jeg har lidt til leget med ideen om opstart af egen butik, når jeg næste år afslutter 3.g fra stx.
Min ide er at starte endnu en dyre butik, da jeg har en stor passion for dyr. Jeg arbejder nu i en dyre butik, hvor jeg deltager i diverse ting, og har før arbejdet hos dyrelæge.
Min interesse for opstart af egen butik startede da der var mange ting i den dyrebutik jeg arbejder i nu der irriterede mig, så som; personale med mangel på viden og interesse for dyr, butikken indeholder ting som folk ikke vil købe, dårlige arbejdsforhold for ansatte, og butikken mangler også ofte ting som folk efterspørger.

Mine spørgsmål til jer er så;
Hvilken uddannelse skal jeg ha for at starte egen butik?
Hvad koster det?
Er det for tidligt at starte som 20 årig?
Er mine argumenter for at starte endnu en dyrebutik gode nok til at jeg vil kunne klare mig mod andre?
Andre gode råd tages i mod med kyshånd!

På forhånd tak! :)

Tilmeldt 28. Feb 12
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 14:08
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det kræver mange overvejelser at starte en butik og det er godt at du samler erfaring i dit nuværende job.
Butiksbranchen i er øjeblikket en meget hård branche, der kræver at man virkelig er fremme i skoerne, hvis man vil overleve.
Større kæder åbner butikker og det gør det svært at konkurrere imod, som enkeltstående forretning, så måske skulle du overveje at melde dig ind i en kæde/indkøbsforening, så man på den måde kan presse priserne og få lidt billigere markedsføring.
Måske findes der allerede dyrehandlere i det område du vil åbne? Hvordan kører de og vil det være plads til endnu en butik... Eller måske du kan købe en eksisterende forretning...
Skal du have en niché og måske gøre ting lidt anderledes, så som at satse på...tja hvad ved jeg... Rent økoligisk dyrefoder... Eller kun meget eksklusive produkter, du ikke finder i de almindelige dyrehandlere eller supermarkedet...?
Lav en forretningsplan -Hvad kan du gøre bedre end alle de andre og vil dine kunder betale for dette...
Hvor skal forretningen ligge og hvad for et sortiment skal der være...
Skal det være en stor forretning med et kæmpe udvalg, eller en lille forretning med helt specielle produkter(eller priser).
Skal det ligge på en trafikeret gågade(dyrt men mange "gratis-kunder") eller skal den ligge udenfor byen?
Hvor mange ansatte tror du at din butik kræver?
Skal der tilknyttes en webshop?
Osv osv... Du er nødt til at lave en helt konkret forretningsplan, så du kan regne ud hvad det kommer til at koste, at starte butikken op.
Du kan læse mere om uddannelsen her:
http://www.ug.dk/uddannelser/arbejdsmarkedsuddannelseramu/mejeriogjordbrug/pasning_af_zoodyr_hobbydyr_og_fisk/daglig_pasning_af_dyr_i_dyrehandler.aspx

Stort held og lykke her fra!

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 14:14
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

1. Du behøver ikke at have en uddannelse for at starte egen virksomhed/forretning.

2. Det koster langt flere penge end de fleste forestiller sig! Der skal (efter min mening) penge til at lave en grundig undersøgelse af behovet, fordi man bør alliere sig med f.eks. en revisor eller anden regnskabskyndig for at få lavet et grundigt budget. Der skal penge til inventar, varelager, husleje, forsikring, regnskabssystemer, telefon osv. Svært at sige, hvad det koster, men den farligste del er månedlige omkostninger (husleje, telefon osv.) samt varer med en sidste salgsdato.

3. For nogle er det for tidligt som 20-årig. Andre starter som 14-årige og laver en kanon-forretning

4. Du er godt på vej, når du brænder for dit arbejde og ved, hvad du selv ville gøre bedre, hvis det var dig, der bestemte. Men der er meget at tage hensyn til. Når man vil starte butik, skal man jo først og fremmest analysere behovet for en butik i det givne område. Hvis du f.eks. vil starte en butik i samme område som den bestående, må du finde ud af, om der er behov for to butikker, eller om du er så sikker i din sag, at du tør satse på, at kunderne vil foretrække dig og din nye butik. Starter du et helt nyt sted, skal du være sikker på, at der er dyreejere nok i området, der kunne være interesserede i at have en dyreforretning i deres nærområde. Du skal også vide, om du vil konkurrere på pris eller på service/særlige produkter. Du konkurrerer jo altid også mod nettet, hvor man kan købe produkter og få dem leveret lige til døren.

5. Hvis du på nogen måde kan få sparet lidt op, så du ikke skal ud og låne hver en krone, du skal bruge, så er du allerede lang foran mange kollegaer. Brug tiden til at finde ud af, hvor de rigtige lokaler er og hvad behovet er (i henhold til punkt 2.) Og brug så også tiden på at sætte dig ind i regnskab og moms, så du får startet op på den rigtige måde og ikke skal hen og betale dyre lærepenge eller bruge en masse tid på at rette fejl, der kunne være undgået.

Held og lykke med planerne.
Birte 

Tilmeldt 28. Feb 12
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 14:23
Tilmeldt 26. May 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:24
Jeg har også allerede tænkt på hvor butikken skal ligge, da jeg har hørt indtil flere kunder der har spurgt hvorfor vi ikke har en butik i givende område :)
Tak for rådende!
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)