Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mange niche webshops eller 1 samlet shop? Fordele / ulemper?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle i kyndige Amino eksperter *fedte fedte*

Vi sælger en del niche produkter som er vidt forskellige, og jeg er i tvivl om bedste fremgangsmåde:

1) Skal vi oprette 1 side med alle nicheprodukterne samlet

2) Skal vi lave forskellige webshops til de forskellige produktvarianter?

Med Magento er det jo relativt simpelt at lave multistores. 

Ved at vælge metode 1  - 1 side med mange produkter er fordelene:

- Større overskuelighed for os

- Lettere drift - kun 1 shop at holde styr på

Ved at vælge medtode 2

2) Forskellige shops til forskellige varegrupper er fordelene:

- Større troværdighed. Har vi en shop der udelukkende sælger hundebure, så er det nemmere at opnå troværdighed som ekspert

- Mindre forvirrende for kunden. Igen troværdighed. Der er ikke en masse andre forvirrende produkter.

- Lettere at markedsføre: Til nogle af varegrupperne er der oplagte ledige domæner som ville være behjælpelige mht SEO

ULEMPERNE er selvfølgelig at det kræver noget arbejde at oprette hver shop og en del mere administration. Men bliver det opvejet af fordelene?

HVAD ER DIN MENING?

Hilsen Morten

Fra København S
Tilmeldt 6. Jun 10
Indlæg ialt: 484
Fra  GetWebbed Skrevet kl. 11:54

Hej Morten,

Jeg ville til enhver tid altid vælge at lave flere forskellige nicheshops, som du selv nævner gør, vil det gøre overskueligheden for kunden større, samt lettere at få lave noget SEO på i mine øjne. Du kan jo altid lave links imellem de forskellige sider. Lidt ligesom Cykelgalleri.dk linker imellem alle deres "brancher".

Mit bud vil være at tiden du bruger ekstra på sætte alle shopsne op, vil være godt givet ud i penge du kan spare på SEO.

En hurtig konklusion, jeg ville gå med mulighed nummer 2 hvis det var mig.

er "2) Skal vi lave forskellige webshops til de forskellige produktvarianter?" og "2) Forskellige shops til forskellige varegrupper er fordelene:"

ikke mere eller mindre det samme?

Med multistores i Magento kan du lave præcis de samme lækre SEO detaljer som hvis du knalder en webshop op for hver niche.

Venlig hilsen
Bo Gunnarson
GetWebbed.dk

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 13:17

Hej Bo

Tusind tak for at du deler din mening og erfaring :)

Hilsen Morten

Fra Middelfart
Tilmeldt 11. Apr 13
Indlæg ialt: 223
Skrevet kl. 13:43

Hej!

Jeg vil også vælge flere små sider. Først og fremmest kan der være en seo mæssig fordel - har ikke helt styr på det. Men det er om ikke andet mere risiko frit at fordele sine indkomster - f.eks. hvis du bliver deranket/bannet af google.

Fra København K
Tilmeldt 21. Feb 12
Indlæg ialt: 130
Fra  Liv'IN - www.livin.dk Skrevet kl. 14:53

Hvad med begge dele? 

På vores shop livin.dk har vi valgt at lave "en bred" for så løbende at dele den op i nicher. Samtidig med vi beholder den "store". Jeg vil hellere konkurrere mod mig selv end mod andre. :)

Nogle kunder er glade for et stort sortiment og ser troværdigheden i det, andre vil gerne have små niche shops. 

Jeg ser ingen grund til at skære én af de to muligheder væk :) 

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 15:26

Allan Daasbjerg:
På vores shop livin.dk har vi valgt at lave "en bred" for så løbende at dele den op i nicher. Samtidig med vi beholder den "store"

Må jeg se dem?? :)

Jo begge ting kan godt gøres, men det er jo alligevel rart at have en strategi så jeg ved hvor fokus skal ligge. DEr er trods alt ikke så mange timer i døgnet... :)

Hilsen Morten

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)