Jo som jeg også skrev i min rettelse. Softveren fratrækkes 100%, er prisen på comuteren ex moms stadig over kr 12.300 aktiveres den og afskrives det første år med 25% er prisen nu under eller lig med kr. 12.300 fratrækkes resten 2 år. Du kan blive beskattet af fri telefon ved at indtægsføre 2500 og fratrække alt telefon i regnskabet så må du anvende computeren privat alt det du vil. Men den private del af momsen har du ikke fradrag for som Cookie også skrev. Jeg havde ikke set han havde svaret |
abdul3008:Jeg skriver på vegne af en af mine venner, som har en hobbyvirksomhed, hvor han tager ud til arrangementer m.m. og fotografere. Han overvejer at gøre registrere CVR og moms.
Han har i marts måned til køb en computer over DKK 12.300 til fotoredigering mv. men anvender også computeren privat.
Computeren kan ikke bare indskydes og derefter fratrækkes moms. Den er købt til igangværende virksomhed som ikke er registreret. Hvis han har udskrevet bare en faktura uden moms siden købet fanger bordet.
/Henrik