Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Købt domæne med samme navn som en fysisk butik...

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 27. Nov 05
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 22:29
Hvor mange stjerner giver du? :

...og nej, butikken er ikke en jeg ejer.

Kort sagt begik jeg den store fodfejl af købe domænet inden jeg liiige fik tjekket på google. Blev bare så ivrig :-)

Men nu er spørgsmålet om jeg må oprette en online butik, med samme navn som en fysisk butik? Butikken er registreret som et I/S, og jeg kan se at de slog dørene op for første gang tilbage i 2009. De to ejere har tilsyneladende ikke tænkt på at gå online med et website/webshop, og med 13 likes på deres Facebookside, så er det nok heller ikke en del af deres strategi.

Jeg er slet ikke nået til at have leverandøraftaler eller lignende, men vi kommer nok til at sælge nogle af de samme produkttyper - jeg vil dog kun sælge online.

Deres navn (og mit domæne) er ikke et "specielt" navn, men mere bare en sammensætning af almindelige ord - ligesom "Den Gamle Butik".

Hvad siger I?

Skal jeg bare æde min stolthed og finde på noget andet?

På forhånd tak for jeres svar/hjælp.

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 01:54
Hvor mange stjerner giver du? :

De kan klage til klagenævnet og få overdraget dit domæne, så vidt jeg ved.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra Holstebro
Tilmeldt 23. May 10
Indlæg ialt: 247
Fra  Gamer mule Skrevet kl. 02:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det er et generelt navn vil jeg ikke sige at det er ulovligt. Der advares dog om at gøre det, da det kan give konflikter med omtale.

Jeg har gjort det samme, så du er ikke alene om det.

Jeg er interesseret i at høre hvordan det kommer til at gå med din hjemmeside, så når du får et nyhedsbrev op at køre må du da gerne sende en besked. Jeg er også igang med en side der hedder allstickers.net. Vi kan måske endda finde ud af noget samarbejde.

Fra Århus
Tilmeldt 27. Nov 05
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 09:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Efter en god nats søvn, og en email fra en der havde været hele turen igennem (og ikke med positivit udfald), er jeg nok kommet frem til at det ikke er det værd.

Jeg må vist hellere bare ligge min kreative hjerne lidt i blød, og se om jeg kan komme på alternativer.

Men tak for jeres svar!

Fra Kolding
Tilmeldt 21. Mar 13
Indlæg ialt: 205
Skrevet kl. 09:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså, det skader vel ikke at give et opkald til butikken, og spørge ejeren hvordan de har det med det? Hvis de selv ved de ikke har planer om at gå online, kan man jo være heldig de siger at det er ok?

Fra Århus
Tilmeldt 27. Nov 05
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 09:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Den har jeg også overvejet. Men er lidt usikker på om et ok fra dem nu, også ville holde i retten om 5 år, når de får lidt ondt et vist sted over at "deres" navn har succes online?

Så er der også den praktiske del - vil jeg pludselig få mails/henvendelser, der i virkeligheden burde have været stilet til butikken. Og omvendt, dukker folk op i deres butik, i den tro, at de kan få de samme varer som online?

Fra Kolding
Tilmeldt 21. Mar 13
Indlæg ialt: 205
Skrevet kl. 09:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du har fået en email fra dem om at det er ok, så skal du jo bare gemme den - så burde den gælde i retten om 100 år :)

Det andet kan der selvfølgelig være noget om, men jeg tror at medmindre du bliver kæmpe stor - så bliver det ikke et problem :)

Fra Gørlev
Tilmeldt 25. Sep 10
Indlæg ialt: 564
Fra  Rohdemedia Skrevet kl. 09:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Det værste der kan ske er et nej, og du har tabt 45 kroner (Ikke det helt store tab). Men hvis de så siger ja, så har du fået det navn du har tænkt på, og alt er godt. Jeg vil dog, hvis jeg var dig få lavet en kontrakt med dem så, at de ikke bare kan komme om 5 år, og sige at samtalen aldrig har fundet sted, og de gerne vil have dit domæne. 

Fra Århus
Tilmeldt 17. Oct 10
Indlæg ialt: 500
Skrevet kl. 10:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke smart at have to virksomheder der hedder det samme.

Det kan kun give problemer i fremtiden, der er alt for meget der kan gå galt.

 Find et nyt navn og vær glad for det.

Teddy 

Tilmeldt 18. Mar 10
Indlæg ialt: 455
Fra  Cicoor Host & Saas ApS Skrevet kl. 10:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville finde på et unik navn, som andre ikke bruger og som en ekstra sikkerhed varemærkeregistrerer det. Det koster ikke ret meget og så er dit navn beskyttet i de næste 10 år.

At starte en online shop med det samme navn som en eksisterende butik kan næsten kun give problemer, og hvad nu hvis de får negative anmeldelser diverse steder på Nettet? Vil det så ikke smitte af på dig?

Tilslut hvordan ville du selv have det hvis situationen var omvendt?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)