Jeg står i den situation, at jeg den 1. september 2013 er færdig som elev, og går med drømmene om at starte noget op selv.
Markedet er der helt sikkert, da prisen for bogføring hos revisionskontorerne stiger og mange derfor søger udenom denne løsning.
Jeg har som sagt kun to års erfaring med MEGET bogføring og regnskaber - søger derfor noget feedback på, om jeg har nok erfaring til at gå ind i sådan en opstart. Efter min egen overbevisning så føler jeg, at jeg har kompetencerne til ovenstående opgave og derfor er klar på udfordringen.
Markedet er der helt sikkert, da prisen for bogføring hos revisionskontorerne stiger og mange derfor søger udenom denne løsning.
Hvordan kommer du dog på den påstand? Et faldende antal firmer og afskaffelse af revisionspligt for visse anpartselskaber burde førertil faldende priser i branchen.
Jeg snakker ikke om, at skulle revidere selskaber for det har jeg hverken kompetencerne eller uddannelsen til selv, at gøre.
Jeg ved med sikkerhed, at der er flere virksomheder af mindre karakter som flygter fra revisionskontorerne pga. priserne. Det de vil benytte sig af er regnskabsassistancen. Dvs. at muligheden for, at jeg kan få kunder der mener det er for dyrt hos en revisionsvirksomhed er stor, selv set i forhold til det faldende antal virksomheder i danmark pt. Netop fordi de fleste har det svært så kan det hjælpe på resultatet, at skære ned hvor man i forvejen bruger en del.
Nu er det jo sådan, at i fremtiden kan du være helt sikker på, at priserne generelt for ydelserne hos revisorne stiger. Øgede krav til det arbejde vi udfører hænger ikke sammen med priserne for ydelserne.
Men som sagt så er det ikke det at revidere som jeg vil men køre ren bogføring da jeg ser store muligheder på det område.