Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er der nogen der kan hjælpe mig med at vælge platform til en community?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 2. Jun 12
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 13:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal til at starte en community op, men har svært ved at gennemskue hvilke platform der vil være bedst at bruge. Jeg er stødt på Drupal, Joomla og Buddypress, men der er heldigvis/uheldigvis så mange plugins til dem så det bliver uoverskueligt at finde ud af om det jeg skal bruge er muligt i de forskellige platforme. er der en venlig sjæl her inde der kan hjælpe mig på vej til det rigtige valg?

Hilsen Katrine

Fra Thorsø
Tilmeldt 23. Feb 13
Indlæg ialt: 334
Fra  Joomlakonsulenten.dk Skrevet kl. 13:18
Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Apr 13
Indlæg ialt: 1085
Fra  Firmaconnect.net Skrevet kl. 13:39

Kommer meget an på dit project.

findes dolphin7 hvis du tænker social network på samme måde som en datingside.
findes codeigniter hvis du tænker lige som en jobpotal.

Mange bliver kodet fra bunden fordi der er specifikke krav som ikke er lavet i standard.
Drupal, Joomla og Buddypress må desværre tit sige fra da de fra bunden ikke er bygget til  andet end almindelige hjemmesider og dermed ikke specifik henvender sig til community, dog findes der moduler som kan de simple ting.
det er derfor bedre at vælge en platform der allerede fra starten henvender sig til community. 

Send mig noget mere på en PM, så vil jeg gerne hjælpe dig med at finde ud af hvad du skal bruge da jeg har arbejdet i det meste på markedet.

Tilmeldt 9. Feb 12
Indlæg ialt: 1147
Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 932
Skrevet kl. 13:54

KSHumle:
det bliver uoverskueligt at finde ud af om det jeg skal bruge er muligt i de forskellige platforme

Hvad skal du bruge?

Tilmeldt 2. Jun 12
Skrevet kl. 14:01

Mange tak for dit svar, jeg kigger på det :-)

Tilmeldt 2. Jun 12
Skrevet kl. 14:08

Jeg skal lave en community hvor man som bruger kan lave en beskrivelse af sit firma, med billeder og kontaktoplysninger. Det skal være muligt at kontakte hver bruger dirkete, men også mulighed for at svarer kommenterer ligesom her på Amino :-)

Der skal være mulighed for at lave noget "guld" medlemskab som man skal betale for, her skal man kunne sætte en opgave på auktion, som andre kan byde på, og sidst at kunne betale for at blive fremhævet på side, evt. noget med at være ugen profil.

Hilsen katrine 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Apr 13
Indlæg ialt: 1085
Fra  Firmaconnect.net Skrevet kl. 14:48

Har sendt dig en PM :)

Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 932
Skrevet kl. 15:39

KSHumle:
Jeg skal lave en community hvor man som bruger kan lave en beskrivelse af sit firma, med billeder og kontaktoplysninger. Det skal være muligt at kontakte hver bruger dirkete, men også mulighed for at svarer kommenterer ligesom her på Amino :-)

Ah ok :)

Du kan evt. prøve at kigge på Wordpress og themet Classipress, som faktisk kan en del af det du efterspørger. Det er nærmest en form for markedsplads, så brugerne har mulighed for at oprette annoncer/tilbud, og dette kan man jo bare tilrette, så det virker som en auktion. Der er mulighed for at skrive kommentarer til annoncer, og måske afgive bud derigennem.

Der er også mulighed for forskellige udvidede medlemspakker, så brugerne kan få  annoncer og profil fremhævet, etc.

Men du kan da kigge på det HER

Fra Århus
Tilmeldt 17. Oct 10
Indlæg ialt: 500
Skrevet kl. 15:55

Firmaconnect.net:

findes dolphin7 hvis du tænker social network på samme måde som en datingside.
findes codeigniter hvis du tænker lige som en jobpotal.

Mange bliver kodet fra bunden fordi der er specifikke krav som ikke er lavet i standard.
Drupal, Joomla og Buddypress må desværre tit sige fra da de fra bunden ikke er bygget til  andet end almindelige hjemmesider og dermed ikke specifik henvender sig til community, dog findes der moduler som kan de simple ting.

Lige for at opklare, så er Codeignitor et PHP framework, Drupal og Joomla CMS systemer, og buddypress et plugin til wordpress.

Almindelige hjemmesider??? Joomla og Drupal er nogle af de mest avancerede CMS systemer!!

Men vil da give dig ret i at alt efter kravene så er det smartest at bruge noget der er ment som Community fra starten, som feks. Dolphin.

Teddy 

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)