Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal min webshop CVR-registeres hvis jeg importerer vare fra Kina?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Brønshøj
Tilmeldt 21. May 13
Indlæg ialt: 2
Fra  CopenhagenLiving Skrevet kl. 21:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har altid ville starte min egen virksomhed, og nu gør jeg det så! 
Der er bare lige alle mulige regler og love omkring det med regnskaber, import, momsregistrering osv., og det lyder mega kedeligt at sætte sig ind i. Selvom jeg har prøvet i flere timer at finde ud af, om jeg skal have CVR nr., er det stadig ikke helt klart for mig. Jeg håber at der er nogen herinde der kan henvise til links, eller kan svare mig på mine spørgsmål omkring det at starte egen virksomhed.

Min virksomhed skal være en webshop, der i starten kun sælger pudebetræk fra, med sjove billeder på. Hvis det bliver en succes, skal der også sælges andet boliginteriør. Jeg har læst, at hvis man ikke omsætter for mere end 50.000 kr. om året, så behøver man ikke have CVR nr., momsregistreres og alt det der. Mit spørgsmål lyder så på: Hvis man importerer varer fra udlandet, skal man da ikke importregistreres., hvilket kun kan ske hvis man er momsregistreret

Spg. 2: Er det meget relevant at have et bogføringssystem, og er det i øvrigt det samme som et regnskabssystem? Eller er det blot nemmere at holde styr på regnskaber, fakturere osv. hvis man har et sådant system? Hvad vil I anbefale?

På forhånd tak

Mvh Nadja

Tilmeldt 26. Oct 11
Indlæg ialt: 169
Skrevet kl. 21:36
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 3 person

Det er ikke en virksomhed uden et CVR, det kan være du tænker på momsregistrering?

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 21:38

Du SKAL være CVR- og importørregistreret, hvis du vil importere fra ikke-EU lande med henblik på videresalg.

Hvis du søger herinde, så er der mange tråde omkring diverse begynderspørgsmål vedrørende import. 

Fra Brønshøj
Tilmeldt 21. May 13
Indlæg ialt: 2
Fra  CopenhagenLiving Skrevet kl. 21:41

Tusind man ge tak

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)