Er der nogen der har erfaring med salg og markedsføring til nye unge studerende på handelshøjskoler, universiteter etc.?
Hvert år omkring studiestart oplever vi en tilgang af unge studerende der mangler en ny god kontorstol i forbindelse med studiet. Dette salg vil vi gerne prøve at øge i år, og undersøger i den forbindelse mulighed for direkte eksponering overfor de studerende.
Selv overvejer vi:
- Salg via. div. studenterforeninger. Mange uddannelsessteder har div. rabatkort og aftaler med virksomheder så de studerende får rabat ved fremvisning af studiekort.
Nogen der ved hvordan man får fat i disse studenterforeninger?
- Andre ideer og forslag modtages selvfølgelig med kyshånd :)
Alle skoler, uddannelser har nogle studieråd. Du kunne prøve at kontakte uddannelsen, der er altid en fastansat koordinator, der står for studierådet, så det ikke er overladt til de studerende.
Tænker at de kunne få nogle penge for at formidle kontakten til de studerende? Der kunne findes ambassadører på uddannelsen, der går på andet år eller lign.
Ja der er nogle studieråd overalt, men der er også rigtig mange uddannelsessteder, så det jeg leder efter er nok et overblik over div. universiteter og handelshøjskoler samt helt konkret hvordan jeg finder frem til hvert studieråd.
Ideen er at tilbyde deres medlemmer X% rabat på enten udvalgte modeller eller hele sortimentet.
Som sagt er der en koordinator, der typisk sidder i administrationen, for studierådet. Når du får en liste over de pågældende uddannelser, så er det jo bare at begynde at ringe canvas til dem og spørge efter denne koordinator.
Evt. start med at lave en liste over de videregående uddannelser du kender på forhånd og start så der, for så skal det nok lykkedes at komme i kontakt med dig andre. Og hvis dit tilbud ellers er skarpt, så skal de andre uddannelser også nok komme med tiden.
Man skal ikke skyde med et haglgevær, men med en riffel og så ramme sit første mål. Når dette mål så er "ramt" nået, så kan du gå videre til næste.
Studenterforeningen på Handelshøjskolen i Århus. Ved ikke om man forsvinder i mængden på alle dem der allerede er i "SL Nice Price" rabatordningen. Jeg bruger det ikke selv :-)