Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvornår er et CVR nummer nødvendigt?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. May 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer,

Jeg er ny ud i denne verden - og har følgende spørgsmål, jeg håber I kan hjælpe mig med:

Hvornår og hvorfor tager man springet ud i at oprette en virksomhed? Jeg er pt. ganske normal lønmodtager, men hvis jeg eksempelvis ønsker at opkøbe og videresælge nogle varer (på lidt større basis end blot lidt DBA privat-til-privat), "skal" man så gøre det igennem et selskab?  Og i så fald hvorfor? Og kan det gøres blot som privatperson, og hvilke ulemper / fordele er der i det?

Hvad skal man derudover være opmærksom på, ved at være lønmodtager samtidig med at have stiftet et selskab - ændrer det ved ens a-kasse berettigelse osv?

Hilsen Kim

Fra Højbjerg
Tilmeldt 13. May 12
Indlæg ialt: 696
Fra  PhoneWear Skrevet kl. 22:27

Godaften,

Bare lige for hurigt at svare på a-kasse problematikken. Hvis du driver selvstændig erhvervsvirksomhed ved siden af almindelig lønmodtagerjob, vil du ved eventuel fyring blive tvunget til øjeblikkeligt at lukke din virksomhed for at have mulighed for dagpenge :)

Find massere af billige iPhone og iPad covers på www.phonewear.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46694
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:39

Helt kort må du gerne købe og sælge som privat - uden moms - læs her om grænse for moms og dermed også grænse hvor hvornår du skal ha cvrGRÆNSE MOMSREGISTRERING 

Hvis du ikke registrer CVR skal du stadigt meddele skat du driver handel og ha udvidet selvangivelse, føre regnskab og indberette dit overskud til skat

Din A-kasse skal ha besked hvis du driver virksomhed - og har CVR og du skal noteres som selvstændig og vil skulle lukke dit CVR for at kunne få dagpenge hvis du ikke kan leve af dit CVR og bliver arbejdsløs fra dit faste arbejde

vh John

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. May 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 15:28

Mange tak for de gode og hurtige svar - meget nyttigt. Jeg kigger links'ne igennem.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)