Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skat moms på template?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Frederikssund
Tilmeldt 16. Sep 10
Indlæg ialt: 177
Fra  MM Trading Skrevet kl. 17:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey

Jeg har købt 2 Magento templates og 3 ydelser på Fiverr - Er der nogen der kan fortælle, hvordan man skal bogføre det?
Der er jo ikke moms og afgift på.

Mvh Mads 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:23

kan ikke nok om fiver - men fortæl lige om det er inden for EU eller uden for EU - Du skal bogføre erhvervelsesmoms/ydelsesmoms på indkøbet, 25% af fakturaprisen regner du ud, og den ligger under salgsmoms .- og da jeg går ud fra de templates er til dit firma og dermed ikke har privatdel, så er der jo momsfradrag samtidigt, så helt samme beløb fører du under købsmoms. Det er bare to forskellige konti og steder i momsangivelsen den del der er salgsmoms=erhvervelsesmoms skal stå, afhængigt af om det er inden for EU eller uden for.

Er det rent firma baseret koster det dig ikke noget og du får ikke noget igen, men skal gøre det for at handlen kan følges

Læs evt om IMPORTMOMS hvis du har kræfter, det er søgt skrevet så det er lidt let

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Frederikssund
Tilmeldt 16. Sep 10
Indlæg ialt: 177
Fra  MM Trading Skrevet kl. 20:09

Jeg forstår det sådan, at man skal bogføre det, men alligevel ikke vidergive noget af det til Skat. Er det korrekt ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:55

næh - læs linket igen Big Smile når du bogfører -lad os nu sige de er købt i EU -  - så skal 25% af fakturaværdien bogføres OG indberettes når du i øvrigt indberetter moms , som erhvervelsesmoms EU og samme under købs moms og den samlede faktura værdi skal opgives i rubrik a for ydelser EU - da jeg udgør fra en template må være en ydelse her  - nap linket en gang mere og find ydelseskøb EU Big Smile Det koster ikke noget og giver ikke noget igen, men begge dele er med i din momsangivelse

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)