Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken uddannelse?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. May 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Amino. Måske det er lidt malplaceret men jeg vil nu give det et forsøg alligevel, da jeg ved der sidder en masse vise mænd(og kvinder) herinde.

Igår havde jeg en lille åbenbaring. Jeg er 25 år og er stadig igang med at finde ud af hvilken vej jeg skal i livet.
Jeg har været igang med; laborant(for nørdet), sygeplejerske(nejtak), procesoperatør(kun for penge).

Jeg har længe været frustreret over ikke at vide hvilken udd. jeg vil have, når jeg ser mine venner blive uddannet inden for alle mulige fag.

Min åbenbaring går på at man skal arbejde med det man vågner op og har lyst til hver dag. Jeg har tit fået af vide at jeg er meget nysgerrig og træder over folks "grænser" - Jeg elsker at spørge nye mennesker jeg ikke kender om alt muligt, f.eks ; Hvor er du fra, har du nogen søskende,hvad tjener du, hvad tjener dine forældre, hvad laver dine forældre etc etc. Og hver gang de svare på et spørgsmål er det som om min hjerne laver connections og sætter folk i "kasser" (ikke negativt ment) - Jeg har sans for detaljer, jeg er god til gennemskue mennesker og jeg vil gerne hjælpe dem, og jeg er meget analytisk. Og jeg elsker at sætte ting i kasser.

Altså kan man sige at jeg elsker at stå med en stor gryde suppe og koge det ned til facit. Læge kunne f.eks være et godt eksempel, der kommer en patient ind med et symptom og vha. spørgsmål og måske undersøgelser kommer man frem til hvad personen fejler.

Desværre fulgte jeg slet ikke med da jeg blev student, jeg har et snit på 4.9.

Så nu prøver jeg at få så mange forskellige input fra så mange forskellige steder som overhovedet muligt. Derfor jeg skriver her.

Hvis der er nogen som gider læse og komme med input ville jeg være super taknemmelig, jeg ved der sidder en masse kloge hoveder derude. Og ja. Det er godt at få en masse forskellige input.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

TL : DR : Hvilken udd. til en person som besidder flg. egenskaber : analytisk, sans for detaljer, god til at gennemskue mennesker, elsker at sætte ting i kasser. Vil gerne hjælpe mennesker.

På forhånd tak.  

Fra Odense
Tilmeldt 7. Sep 10
Indlæg ialt: 69
Skrevet kl. 13:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad med socialrådgiver? :) Ved ikke hvad det kræver men kunne være en mulighed

Mvh. Mathias

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)