Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Faktura til fransk kunde

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Fredericia
Tilmeldt 22. Nov 12
Indlæg ialt: 54
Fra  Mavida Skrevet kl. 09:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har lige tilmeldt mig Dinero, da jeg skal have lavet en faktura til en kunde i Frankrig. Normalt laves mine fakturaer gennem Prestashop, men dette køb kan ikke køres igennem webshoppen. Jeg er totalt nybegynder og har derfor lidt spørgsmål:

Hvordan vælger jeg fakturanummer ? Kan jeg bare starte med et selvvalgt nummer ? Jeg tænker på, om det kan være en selvstændig "nummerserie" end mine almindelige fakturaer fra min webshop ?

Er der noget jeg skal være opmærksom på, når det er salg af en IT ydelse til Frankrig ?

Har hørt noget om, at der skal stå "reversed charge" på fakturaen, da kunden ikke skal betale dansk moms.

På forhånd tak for hjælpen :-)

Mavida - Boligtekstiler og brugskunst

Fra Fredericia
Tilmeldt 22. Nov 12
Fra  Mavida Skrevet kl. 08:18

Slet ikke nogen, der kan hjælpe ?

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 08:36

Jeg har ikke forstand på den Franske del af dine spørgsmål, men du kan sagtens starte dine fakturaer med det nummer du har lyst til i Dinero.
Når du laver den første faktura, trykker du blot på den lille blyant ud for nummeret:

og der vælger du hvilket nummer du vil starte med.

De bedste hilsner

Martin

Fra Fredericia
Tilmeldt 22. Nov 12
Fra  Mavida Skrevet kl. 09:01

Hej Martin,

Tak for dit svar angående fakturanummer :-) Men det jeg tænkte på, var egentlig mere om det rent bogføringsmæssigt er ok, at starte med f.eks. faktura nr. 1, hvis man også har fakturaer fra webshoppen med det samme nummer ? Eller om man skal finde en ny nummerserie til de manuelle fakturaer ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47157
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:44