Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Faktura til fransk kunde

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Fredericia
Tilmeldt 22. Nov 12
Indlæg ialt: 54
Fra  Mavida Skrevet kl. 09:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har lige tilmeldt mig Dinero, da jeg skal have lavet en faktura til en kunde i Frankrig. Normalt laves mine fakturaer gennem Prestashop, men dette køb kan ikke køres igennem webshoppen. Jeg er totalt nybegynder og har derfor lidt spørgsmål:

Hvordan vælger jeg fakturanummer ? Kan jeg bare starte med et selvvalgt nummer ? Jeg tænker på, om det kan være en selvstændig "nummerserie" end mine almindelige fakturaer fra min webshop ?

Er der noget jeg skal være opmærksom på, når det er salg af en IT ydelse til Frankrig ?

Har hørt noget om, at der skal stå "reversed charge" på fakturaen, da kunden ikke skal betale dansk moms.

På forhånd tak for hjælpen :-)

Mavida - Boligtekstiler og brugskunst

Fra Fredericia
Tilmeldt 22. Nov 12
Fra  Mavida Skrevet kl. 08:18

Slet ikke nogen, der kan hjælpe ?

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 08:36

Jeg har ikke forstand på den Franske del af dine spørgsmål, men du kan sagtens starte dine fakturaer med det nummer du har lyst til i Dinero.
Når du laver den første faktura, trykker du blot på den lille blyant ud for nummeret:

og der vælger du hvilket nummer du vil starte med.

De bedste hilsner

Martin

Fra Fredericia
Tilmeldt 22. Nov 12
Fra  Mavida Skrevet kl. 09:01

Hej Martin,

Tak for dit svar angående fakturanummer :-) Men det jeg tænkte på, var egentlig mere om det rent bogføringsmæssigt er ok, at starte med f.eks. faktura nr. 1, hvis man også har fakturaer fra webshoppen med det samme nummer ? Eller om man skal finde en ny nummerserie til de manuelle fakturaer ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47157
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:44

Hvis jeg forstår dig ret - så skal ALLA fakturaer - manuelle eller automatiske ha nummerrækkefølge og du må ikke ha to nummerserie men skal køre alle i række følge så der ikke opstår huller - og ikke i samme virksomhed - flere serier

I princip må du ikke lave flere fakturaer og til nu sker der jo ikke en overførsel til bogføring fra Dinero, så jeg ville nok løse det, ved at køre en faktura i Dinero - så nummerrækken holder, og så oversætte den til en fransk sag - med samme fakturanummer og identisk indhold - bare på fransk rent praktisk

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Fredericia
Tilmeldt 22. Nov 12
Fra  Mavida Skrevet kl. 22:01

Tak for dit svar ! Jeg forstår dog ikke helt, hvad du mener....

Jeg sælger boligtekstiler via min webshop, men derudover sælger jeg også it ydelser. Boligtekstilerne sælges gennem min webshop, som er baseret på Prestashop. Faktureringen af boligtekstiler sker derfor igennem Prestashop. It ydelserne findes ikke i webshoppen og kan derfor ikke faktureres via webshoppen og derfor er jeg nød til at lave faktureringen manuelt. Fakturaerne i Prestashop er fortløbende nummereret og derfor kan jeg ikke bruge samme nummerserie til it ydelserne....Eller jeg ved i hvert fald ikke, hvordan det skal gøres....

Fakturaen behøver ikke være på fransk.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:06

OK - jeg forestillede mig det var Dinero du fakturerede gennem - men hvis du har samme CVR og samme SE nummer for de to yderlse webshop og IT service eller hvad det er - så skal du ha fortløbende nummer på dine fakturaer - Hvordan du rent praktisk får det afhænger jo af systemet, men det kan vel løses - uden jeg aner hvordan

Er du registreret for begge brancher under samme SVR/SE eller har du et SE nummer for hver branche? Har du hver sit SE mener jeg du har hver sin moms muligt og vel også hver sin nummerserie - men ikke med samme CVR og SE nummer

vh

Fra Fredericia
Tilmeldt 22. Nov 12
Fra  Mavida Skrevet kl. 22:26

Jeg har kun et CVR nummer. It ydelserne er noget, der er kommet til og som jeg laver igennem Odesk. Jeg har talt med skat og fik at vide, at jeg godt kunne køre det over samme CVR nummer.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:29

det kan du også, men du skal jo registrere branche i virk-dk som du gjorde da du startede. Du kan sagtens ha mere end en branche registreret - men med samme CVR og samme SE så kun en nummerserie, så den problematik må du ha løst vil jeg bestemt mene

vh

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:35

og så skal du jo bogføre som ydelses salg i EU OG have det med i din momsangivelse med det samlede faktura beløb i rubrik B for EU salg af ydelser og under listeangivelse skal du have beløbet med - per land og med din kundes CVR nummer/moms nummer (formentlig bare virksomhedsnummeret med F foran ville jeg mene men få det opgivet af din kunde - ellers skal du jo ha dansk moms på hvis det er en privat)

Søg evt under listeangivelse, så vil du finde noget om det

vh

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)