hej Aminoer, Da jeg sammen med et par venner er ved at starte en virksomhed, skal jeg have oprettet et CVR-nummer.
Når jeg prøver at oprette et CVR- nummeret, beder hjemmesiden om nogle blanketter fra stats forvaltningen, men problemet er at jeg ikke kan finde disse blanketter på deres hjemmeside. Det ville være en stor hjælp hvis der var nogen der vidste hvor jeg kunne få disse blanketter?
hvis I er flere, så må det være et I/S i skal oprette - er det kun en - så personlig virksomhed
Der er IKKE nogen faste blanketter - man skal - på helt almindeligt brev med bilag redegøre for en række forhold omkring ens start - ens forældre skal skrive under på at tage ansvaret og det hele sendes til statsforvaltningen som så - efter en del tid, sender OK og DET skal virk.dk så have.
Det tager sin tid hvis I er flere der skal sammen om I/S da hver behandles individuelt, men baseret på en det lykkedes fint for, har jeg lavet et indlæg som fortæller kommen gennem START AF VIRKSOMHED SOM UNDER 18
tak for den hurtige hjælp. lad mig lige forstå det rigtigt, der er ikke nogen blanket fra statsforvaltningen der skal udfyldes? Det vil sige at det er et brev man selv skal formulere, på baggrund af de punkter der bliver skrevet om inde på det link.?
korrekt- Jeg talte med statsforvaltningen (over mail) netop fordi jeg undrede mig og ville linke til blanketterne, men deres svar var, at de netop ikke bare ville se om den unge kunne sætte kryds i en række felter, men ville ha, som du så i min blog - en forklaring - en forretningsplan/tanke/ide - en forklaring om baggrundsøkonomi, forældrenes indstilling - i helt almindelig klar tekst - det anså de for langt bedre for deres muligheder for at vurdere og give ja eller nej.
De sagde det ikke var ret mange om året, men jeg kunne ikke få klart hvor mange der fik ja eller nej - blot at der absolut var begge tilfælde repræsenteret hvert år