Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brug af produkt billeder

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 13. May 13
Indlæg ialt: 25
Fra  Dinipad.dk Skrevet kl. 09:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Når jeg skal skrive indlæg på min blog som omhandler brug af iPad, kunne jeg nogle gange godt tænke mig at bruge nogle billeder af en iPad, eller eksempelvis en billede af et Airplay logo

Er der nogen måde man kan gøre det uden at overtræde de rettigheder Apple har til disse billede. 

Jeg tænker lidt, at mange af de større udenlandske blogs gør det i stor stil, men er der nogen der ved om de evt. har en aftale med Apple omkring det?

Håber der er nogen der måske kan hjælpe mig til at blive lidt klogere på dette emne.

Med Venlig Hilsen

Stefan Mølgaard

Vil du gerne have mere ud af din iPad. Så kig forbi Dinipad.dk, og lær alt det du ikke vidste i forvejen. 

Fra 5230, Odense M
Tilmeldt 11. Aug 08
Indlæg ialt: 709
Fra  ProGadget Skrevet kl. 09:35

Hej Stefan,

Du kan bruge at sende en mail direkte til Apple.

Hvis du laver et affiliate link til en sælger af iPads, kan du jo også prøve at høre dem.

Vh

Casper Harlev

Ejer af egen webshop og side om gaveidéer

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. May 13
Fra  Dinipad.dk Skrevet kl. 21:45

Hej Casper.

Mange tak for dit svar. Har nu prøvet at kontakte Apple selv, så må vi se hvad der kommer ud af det :)

Vil du gerne have mere ud af din iPad. Så kig forbi Dinipad.dk, og lær alt det du ikke vidste i forvejen. 

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. May 13
Fra  Dinipad.dk Skrevet kl. 00:05

ER der nogen der kan af eller bekræfte at man bare må bruge sådan noget som produkt billeder uden tilladelse?

Jeg tænker på de mange forskellige webshops som sælger Apple udstyr, eller andre mærker?

Har de tilladelse eller hvordan fungere det?

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1543
Fra  Sjællands ejendomsservice Toprobot.dk Skrevet kl. 00:11

Stefan Mølgaard:

ER der nogen der kan af eller bekræfte at man bare må bruge sådan noget som produkt billeder uden tilladelse?

Jeg tænker på de mange forskellige webshops som sælger Apple udstyr, eller andre mærker?

Har de tilladelse eller hvordan fungere det?

Du må ikke bruge billeder  eller tekst. hvis du ikke har en aftale, det koster dyrt

Fra Hillerød
Tilmeldt 19. Apr 10
Indlæg ialt: 396
Skrevet kl. 00:17

Hej Stefan

I mange tilfælde tillader annoncørerne at man bruger billeder til affiliatesider, men dette skal du have specificeret og stående sort på hvidt hos det affiliate netværk du benytter. Du må ikke bare tage billederne fra andre blogs. Selvom andre blogs bruger billederne, er det ikke nødvendigvis ensbetydende med at de gør det "efter bogen".

Du kan derimod købe billeder af iPads osv. herinde: http://www.istockphoto.com/

Der findes et hav af sådanne sider, hvor du kan købe disse billeder til brug på dine egne sider. Alternativt kan du prøve den gratis version www.sxc.hu - men de har sjældent billeder af produkter fra nyere dato - de har dog rigtig mange flotte billeder af landskaber, natur, mennesker, mad osv.

Fra Fredericia
Tilmeldt 22. Oct 12
Indlæg ialt: 70
Fra  Bitshop.dk Skrevet kl. 00:22
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)