Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

opstart af virksomhed ( salg af restpartier osv )

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra snertinge
Tilmeldt 18. Oct 12
Indlæg ialt: 6
Fra  Tn-trading Skrevet kl. 21:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej jeg er en dreng på 20 år, jeg er i lang tid gerne ville starte min egen virksomhed. Jeg har altid været et god "købmand" ved salg af brugte biler osv. jeg har i lang tid kigget på diverse sider, hvor jeg kan opkøbe restpartier.

Mine tanker var at opkøbe restpartier og sælge varerne enkeltvis igennem en webshop. Derudover har jeg fundet en varer i kina som jeg er meget interesseret i at sælge, det drejer sig om en bestemt type LED diode som man kan bruge som " pimp " på sin bil. Jeg har endnu kun set 1 enkelt bil med det monterert. Og jeg har mange venner og bekendte som ihverfald gerne ville købe et sæt. og det er ikke kun fordi at det er mig som sælger det :) Jeg fandt på et tidspunkt en dansk hjemmeside som solgte den type diode.

Mit spørgsmål er om jeg må købe og sælge min "varer" nu hvor der er en anden som også sælger det. og om jeg må sætte min salgspris under hans salgpris. 

Jeg er ved at oprette et enkeltmandsfirma så jeg kan få mit cvr nr. og jeg vil havde lager i mit hus da vareren ikke er noget som fylder så meget.

Jeg håber meget på et seriøst svar da jeg står og virkelig gerne vil igang ! :) 

Hvad skal der til for jeg kan starte ! :)

Fra snertinge
Tilmeldt 18. Oct 12
Fra  Tn-trading Skrevet kl. 21:42

Og når jeg skal oprette mit firma, hvilket erhverv går det så ind under ? 

Mvh Tobias Nielsen

Fra Odense
Tilmeldt 21. Jan 13
Indlæg ialt: 327
Fra  Morning Train MS Robotics Skrevet kl. 21:47

Der er mange ting man skal være opmærksom på, når du skal importere varer, fra f.eks. Kina. Især når det er elektronik, som dioder er.

Først og fremmest skal du være importørregistreret for at du må importere med videresalg for øje. Dette kan du bare gøre, når du opretter dit firma. 

Du skal være opmærksom på evt. moms og told i forbindelse med import fra et ikke-EU-land.

Du skal sikre dig, at det ikke er kopivarer af et registreret varemærke eller en vare du kunne komme til at parallelimportere.

Når det er elektronik, skal du sikre dig at det er CE-godkendt. Du skal derudover registrere dig til weee-afgift, og betale det af elektronik og evt. batterier. 

Du skal tjekke op på om der er regler i forbindelse med ting til biler (ved jeg ikke lige om der er).

Men er alt det på plads, så må du sætte priserne lige som du vil :)

Fra snertinge
Tilmeldt 18. Oct 12
Fra  Tn-trading Skrevet kl. 21:57

Det med moms og told er jeg helt klar over :) 

Hvordan finder jeg ud af om det er kopivarer af en registreret varer, og den weee afgift  hvordan betaler man det ? 

Fra snertinge
Tilmeldt 18. Oct 12
Fra  Tn-trading Skrevet kl. 22:01

Vareren har en CE godkendelse " CE RoHS " hedder den.

Fra Odense
Tilmeldt 21. Jan 13
Fra  Morning Train MS Robotics Skrevet kl. 22:07
Fra snertinge
Tilmeldt 18. Oct 12
Fra  Tn-trading Skrevet kl. 21:15

Jeg er ved at havde styr i den weee afgift :)
Ang. varer registrering. Hvis jeg umildbart ikke kan finde den varer jeg ønsker at importere. Kan jeg så bare gå i krig med det og begynde at bestille hjem og sælge ? eller skal jeg så ind og registrer det eller noget ? 

Fra Odense
Tilmeldt 21. Jan 13
Fra  Morning Train MS Robotics Skrevet kl. 21:40

Du skal ikke registrere det eller noget. og bare fordi du ikke kan finde det inde under rettigheder, så er det ikke en 100 % garanti for, at der ikke er noget. Dog plejer det at være en god nok indikation for mig. Dog skal du være opmærksom på evt. rettigheder til designs, som man ikke umidelbart kan finde der. men kan jeg ikke forstille mig er et problem med sådan en led ting til biler.

Fra snertinge
Tilmeldt 18. Oct 12
Fra  Tn-trading Skrevet kl. 17:31

Okay, er der evt. et lovkrav om hvor grundigt man skal undersøge det ? Fordi jeg ved godt hvad de mennesker tager for at finde ud af det. Hvad sker der hvis nu jeg er begyndt at sælge det og så der er en som har det registrerede varemærke ? der hvor jeg kan opkøbe varen er den i mange forskellige mærker og udformelser så jeg tror ikke det er et problem. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:45

Hej Tobias, det lyder som en rigtig fed idé

Du er altid velkommen til at kontakte mig, da jeg ret ofte  befinder mig i Kina, og derfor kan finde de produkter som du leder efter.

evt. ring eller skriv en mail til mig,

daniel@maxtoys.dk

20842156

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)