Jeg besluttede mig for også at prøve noget affiliate, da jeg synes det er skide hyggeligt at bygge hjemmesider. Har altid været sjovt lige siden jeg var 8-10 år gammel og i skolen lavede min egen webbyen side om familien :-)
Nu har jeg så lavet http://hiphopper.dk og vil gerne prøve at køre nogle affiliateprogrammer med noget streetwear tøj. Sammen med det vil jeg dog også gerne skrive om hip hop musik af mange forskellige genrer, hvilket der nok ikke er så mange penge i, men det interesserer mig, og så kan det måske trække nogle folk til, som ser tøjet.
Designet på alle de affiliatesider, jeg har set, har været meget simpelt. Forstå mig ret, ikke nødvendigvis simpelt bygget, men meget hvid og sort uden for meget pjat. Er jeg gået den forkerte vej her? Nu har jeg snart kigget mig blind på den her side. Hvad mangler den designmæssigt? Synes det ser ret forkert ud uden at vide hvorfor.
Lyder som en fin ide. Du har dog ret i at siden maaske ikke er helt up to date. Har jeg ret i at du bruger et WordPress theme? Synes jeg har set designet foer.
Umiddelbart vil jeg forslaa at du laver noget mere simpelt, som du ogsaa naevner selv. Fx. noget ala http://hypebeast.com/ -- dejligt simpelt og moderne design.
Ja, det har jeg.. Og har lidt fortrudt at have det købt det theme nu. Pengene er én ting, det er ikke så galt. Men har brugt ret meget tid på at tilpasse det.
Er det helt ubrugeligt? Altså, jeg kan jo gøre baggrunden hvid og lave et banner eller noget. Kan bare ikke lige se for mig, hvad der skal til.
Synes ikke det er helt ubrugeligt. Hvis jeg var dig ville jeg proeve at goere baggrunden hvid. Eller maaske en meget lys graa (#e5e5e5). Kan sevlfoegelig godt se at den nuvaerende baggrund giver siden en "hiphop feeling", men synes det bliver lidt for roddet.
Derudover synes jeg menuen er lidt for kedelig. Evt. giv menuen en sort/moerke graa baggrunds box.
Og saa er der noget med logoet der ikke helt spiller. Logoet i sig selv er fint nok, men maaske burde det midstilles i headeren? Ellers kommer der ret meget white space ude i hoejre side.
Lige nu mangler siden jo ogsaa noget indhold og billeder. Tror helt sikkert saa snart der kommer nogle laekre billeder paa, at det hele vil foeles lidt bedre.
Jeg har det samme theme som dig, men jeg har opgivet at arbejde med det, fordi det simpelthen er så håbløst og udynamisk.
Themet giver dig mulighed for at lave tilpassede sider, så det får et magasin-look. Det er altså ikke et blog theme. Allerede her har du det første problem. Det fede ved en blog er at der er plads til gode, store billeder, som fanger folks interesse. Hiphop er jo en stil i sig selv, og meget indhold vil tage sig godt ud hvis det også præsenteres visuelt. Det er bare svært med dit theme.
Jeg skiftede til WooThemes Skeptical theme, som jeg synes de superfedt og dejlig simpelt. Du har nogle brugbare funktioner, samtidig med at du bibeholder følelsen af at være på en blog med skribenter der virkelig interesserer sig for emnet.
Held og lykke med projektet - det ser spændende ud :-) Husk at keyword optimere alle dine artikler! Hent plug-in'et WordpressSEO by Yoast hvis du ikke allerede har det!
Cool, og tak skal I have. Selvom du, Thomas, anbefalte at finde et nyt theme, blev jeg lidt stædig og har nu rodet lidt med det :-) Er det bedre end før? Det er selvfølgelig svært at vurdere, når der ikke er indhold, som Daniel var inde på. Der er også stadig nogle småfejl med det responsiveness, som jeg kæmper med. Og så kan man jo vælge "blog style", hjælper det ikke lidt på det, du siger? Man kan vel også gøre siden bredere, hvis det er det.
Der bliver ikke vist nogle billeder på forsiden og i slideren. Det er nok fordi du ikke har valgt 'Featured Image' for dine posts, samt at du sikkert har glemt at tagge de af dine indlæg der skal vises på slideren. Desuden skal du nok tilføje et theme specifikt widget for at få vist posts i magasin format på forsiden. Designet synes jeg ellers er fint med logo og den rå baggrund.
Selvom det er svært at sige, hvordan designet fungere uden at der er tilføjet indhold, synes jeg at det ser ret fedt ud. Jeg ville, som andre også foreslår, gøre navigationen mere tydelig - evt. ved at gøre navigationsbaggrunden sort.