Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Duplicate ved indlæg på www og google+?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 9. Jun 10
Indlæg ialt: 92
Fra  Skiftenergi ApS Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino-medlem!

Ved du om jeg kan lave et indlæg på min webside, og poste nøjagtigt samme indlæg på min Google+ uden det laver duplicate content?

På forhånd mange tak!

Dbh. Casper

Fra København
Tilmeldt 16. Feb 12
Indlæg ialt: 447
Fra  Kammersgaard Development Skrevet kl. 12:16
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nej - det du omtaler vil give duplicate content.

Det er faktisk meget nemt at se, om der er duplicate content.. Er teksterne ens? Hvis svaret er "Ja", så er der problemer med DC. Om det så er postet på din blog, Google+ eller moster Erna's hjemmeside med bageopskrifter - ja så er det DC hvis teksterne er ens.

Du skal hellere tage at skrive et godt, langt indlæg på din side - og så skrive en ny tekst på 300-600 ord, hvor du laver en teaser/introduktion til hvad læseren kan forvente på din side.

God dag - Kasper.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 9. Jun 10
Indlæg ialt: 92
Fra  Skiftenergi ApS Skrevet kl. 12:18

Fedt. Ja det giver jo god mening. Jeg giver gas i stedet med kvali indlæg og små teasers.

Tak for input!

Fra Roskilde
Tilmeldt 18. Apr 08
Indlæg ialt: 251
Fra  Skjoldby & Co ApS Skrevet kl. 00:10

På Google+ kan du jo bare linke til din side. Google+ er skruet sådan sammen at laver du en post med et link i, så bliver alle de +1'ere som posten får, overført til din side.

Som Kasper skriver, så lav en beskrivelse om hvad linket handler om. Det behøver som sådan ikke være 3-600 ord, det er vigtigere budskabet er præcist. Brug evt. de formateringsmuligheder Google+ har med fed og kursiv skrift, for at gøre posten mere spændende.

Tilmeldt 11. Apr 13
Indlæg ialt: 23
Fra  Byens Tandlægeteam Skrevet kl. 13:35

Der er IKKE duplicate Content på sociale medier! Men derfor kan man stadigvæk godt holde sit indhold originalt fra platform til platform. Men du kan sagtens kopiere direkte fra hjemmeside og så til f.eks. G+.

Fra Harlev J
Tilmeldt 20. Mar 11
Indlæg ialt: 517
Fra  IN-MediaWeb ApS Skrevet kl. 13:40

Sommersang:
Der er IKKE duplicate Content på sociale medier!
og hvor har du det fra?

Google+ indlæg bliver indekseret på lige fod med websider og ranker i SERP på lige fod med websider (ofte bedre). Så den påstand vil jeg ikke mene at der er hold i. Jeg ville helt klart mene at det giver DC - så jeg vil uden tvivl anbefale at du nøjes med at skrive en kort intro til det indlæg du har på din webside og så linker til det.

Tilmeldt 11. Apr 13
Fra  Byens Tandlægeteam Skrevet kl. 13:47

Jeg har endnu ikke selv oplevet at vores kunder bliver straffet. Så sent som januar skrev Mark Trapenhagen at det ikke er noget problem. Fra hans post:

Yes. Especially in the case of posting to Google+, Google's John Mueller confirmed to a friend of mine in a Webmaster Tools HOA that Google can see the connection between your original and any social media shares of your content, and that such shares actually might help rather than hurt the SEO of your content. In other words, Google understands that social resharing is a good thing, and a positive for your content.

Og John Mueller fra Google bør have styr på fakta. Og jeg vil gerne lige tilføje, at jeg før har læst det samme. Jeg kan selvfølgelig ikke finde links lige nu, men er sikker i min sag. Det er før seneste Google opdatering, men siden den har vi altså heller ikke oplevet nogen straf til vores kunder. 

Fra Harlev J
Tilmeldt 20. Mar 11
Indlæg ialt: 517
Fra  IN-MediaWeb ApS Skrevet kl. 13:56

Tak for den opklaring Sommersang! Det var jeg ikke klar over - så lærte jeg også noget nyt i dag...

Tilmeldt 11. Apr 13
Fra  Byens Tandlægeteam Skrevet kl. 13:58

Men Mikkel har ret i, at det altid er en god idé at holde sit indhold originalt og friskt! De sociale medier er meget forskellige fra hvem der bruger hvad, så jeg vil bestemt skrive og henvende mig forskelligt fra platform til platform. Overdrevet reshare af content kan muligvis have en negativ indflydelse - dog ikke noget vi har oplevet endnu:)

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)