Det er faktisk meget nemt at se, om der er duplicate content.. Er teksterne ens? Hvis svaret er "Ja", så er der problemer med DC. Om det så er postet på din blog, Google+ eller moster Erna's hjemmeside med bageopskrifter - ja så er det DC hvis teksterne er ens.
Du skal hellere tage at skrive et godt, langt indlæg på din side - og så skrive en ny tekst på 300-600 ord, hvor du laver en teaser/introduktion til hvad læseren kan forvente på din side.
På Google+ kan du jo bare linke til din side. Google+ er skruet sådan sammen at laver du en post med et link i, så bliver alle de +1'ere som posten får, overført til din side.
Som Kasper skriver, så lav en beskrivelse om hvad linket handler om. Det behøver som sådan ikke være 3-600 ord, det er vigtigere budskabet er præcist. Brug evt. de formateringsmuligheder Google+ har med fed og kursiv skrift, for at gøre posten mere spændende.
Der er IKKE duplicate Content på sociale medier! Men derfor kan man stadigvæk godt holde sit indhold originalt fra platform til platform. Men du kan sagtens kopiere direkte fra hjemmeside og så til f.eks. G+.
Google+ indlæg bliver indekseret på lige fod med websider og ranker i SERP på lige fod med websider (ofte bedre). Så den påstand vil jeg ikke mene at der er hold i. Jeg ville helt klart mene at det giver DC - så jeg vil uden tvivl anbefale at du nøjes med at skrive en kort intro til det indlæg du har på din webside og så linker til det.
Jeg har endnu ikke selv oplevet at vores kunder bliver straffet. Så sent som januar skrev Mark Trapenhagen at det ikke er noget problem. Fra hans post:
Yes. Especially in the case of posting to Google+, Google's John Mueller confirmed to a friend of mine in a Webmaster Tools HOA that Google can see the connection between your original and any social media shares of your content, and that such shares actually might help rather than hurt the SEO of your content. In other words, Google understands that social resharing is a good thing, and a positive for your content.
Og John Mueller fra Google bør have styr på fakta. Og jeg vil gerne lige tilføje, at jeg før har læst det samme. Jeg kan selvfølgelig ikke finde links lige nu, men er sikker i min sag. Det er før seneste Google opdatering, men siden den har vi altså heller ikke oplevet nogen straf til vores kunder.
Men Mikkel har ret i, at det altid er en god idé at holde sit indhold originalt og friskt! De sociale medier er meget forskellige fra hvem der bruger hvad, så jeg vil bestemt skrive og henvende mig forskelligt fra platform til platform. Overdrevet reshare af content kan muligvis have en negativ indflydelse - dog ikke noget vi har oplevet endnu:)