Mjaa, som jeg ser det, må du skulle viderefakturaere SEK 3.810 + dansk moms.
Den svenske moms er under SEK 500, som er minimumsgrænsen for at tilbagesøge den svenske moms, derfor må overstående umiddelbart være det korrekt. Vent evt. til andre kloge Amino'er kommer med deres bud :-)
Men hvis du med sikkerhed ved, at du skal til Sverige igen i 2013 i erhvervsøjemed og dermed udsætte dig selv for flere svenske fakturaere med svensk moms, så bør du nok viderefakturaere dit hotelophold uden den svenske moms, men + dansk moms. Og så tilbagesøge den svenske moms for 2013 inden den 30. september 2014.
Håber, det kan bruges og giver mening - og er korrekt ;-)
jeg ville fakture det som udlæg - det vil sige 3810 kr uden moms - og give den kopi af dit udlæg med sammen med fakturaen og have som bilag sammen med fakturaen. Udlæg som er præcis på beløbet kan faktureres momsfrit og du kan så heller ikke søge momsen refunderet (og kommer vel ikke på på minimumsgrænsen i alle fald (50 euro normalt, men der er faktisk også en 400 euro grænse hvis man vælger en længere periode for at gøre det vanskeligt)
Jeg har vovet mig ud i at skrive lidt om udlæg - først og fremmest udlægsordningen for porto men nederst også lidt om almindelige udlæg i dette om UDLÆG OG UDLÆGSORDNINGEN - Se om andre har bedre råd her hvor det er et udenlandsk udlæg, for direkte udlægsekspert er jeg ikke - bruger bare min egen opsamlede info
Vil du ikke ha det som udlæg (hvad jeg jo fatter det som i virkeligheden) ja så som Leon skriver, tag hele beløbet plus moms
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Hvem er fakturaen udstedt til - og er din svenske kundes navn nævnt på fakturaen? Hvis fakturaen er udstedt til dig og den svenske kunde ikke er nævnt så opfylder du ikke betingelserne for udlæg - og du skal da viderefaktuere hotelregningen med moms.