Nu ved jeg godt, at jeg bliver lidt revisorteknisk... Men hvis man i en personlig virksomhed ikke har fradrag for den arbejdstid, som anvendes i denne forbindelse, så skal værdien af denne tid vel principielt indtægtsføres i firmaet, for at kompensere for det manglende fradrag...! Derfor kan man vel også godt betegne arbejdstid for indehaver i en personlig virksomhed som fradragsberettiget. (Undskyld, jeg er åbenbart i drillehumør i dag...) Der er ingen tvivl om, at vi er enige på det generelle plan! |
Jeg synes denne diskussion må forvirre trådstarter og det handler jo for hende om at gøre det korrekt i forhold til skat
Hvis opfattelsen af personlig virksomhed er korrekt - så vil jeg i alle fald skulle vide mere, hvad der menes med at fratrække arbejdstid i denne forbindelse.
Hvis det er produkter der indkøbes der sponsoreres videre, ville jeg aldrig trække arbejdstid fra som penge værdi i en personlig virksomhed hvis vi taler om at finde varen og sende den videre til sponsor modtager.
Da der ikke er en arbejdsløn i en personlig virksomhed, synes jeg ud fra det, at det er synd at trådstarter skal forvirres og nu lede efter beregning af en arbejdsløn - men ja- er det ansatte som har fået betaling for arbejde i forbindelse med sponsoratet, så er der fradrag for den omkostning.
Jeg erkender vi ikke ved, at det er en virksomhed der opererer som personlig virksomhed med ejeren som trådstarter, men så må ejeren lige forklare præcis hvilken virksomhedsform og præcis hvad det er for en arbejdsløn hun vil kunne trække fra i virksomhedens resultat som følge af sponsor sagen, så kan der nok svares mere præcist
vh