Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad kan jeg trække fra?

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Claus Fraussing Nielsen:

Jeg forudsatte i min besvarelse at der her var tale om en personlig virksomhed, men det fremgik vist desværre ikke af mit svar til spørger. Det beklager jeg.

Edit: Og at det var i relation til spørgers medgåede tid (eller sædvanlige uddebiteringssats) snarere end egentlig løn.

Nu ved jeg godt, at jeg bliver lidt revisorteknisk... Stick out tongue

Men hvis man i en personlig virksomhed ikke har fradrag for den arbejdstid, som anvendes i denne forbindelse, så skal værdien af denne tid vel principielt indtægtsføres i firmaet, for at kompensere for det manglende fradrag...!

Wink

Derfor kan man vel også godt betegne arbejdstid for indehaver i en personlig virksomhed som fradragsberettiget.

(Undskyld, jeg er åbenbart i drillehumør i dag...)

Der er ingen tvivl om, at vi er enige på det generelle plan! Big Smile

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:57

Jeg synes denne diskussion må forvirre trådstarter og det handler jo for hende om at gøre det korrekt i forhold til skat

Hvis opfattelsen af personlig virksomhed er korrekt - så vil jeg i alle fald skulle vide mere, hvad der menes med at fratrække arbejdstid i denne forbindelse.

Hvis det er produkter der indkøbes der sponsoreres videre, ville jeg aldrig trække arbejdstid fra som penge værdi i en personlig virksomhed hvis vi taler om at finde varen og sende den videre til sponsor modtager.

Da der ikke er en arbejdsløn i en personlig virksomhed, synes jeg ud fra det, at det er synd at trådstarter skal forvirres og nu lede efter beregning af en arbejdsløn - men ja- er det ansatte som har fået betaling for arbejde i forbindelse med sponsoratet, så er der fradrag for den omkostning.

Jeg erkender vi ikke ved, at det er en virksomhed der opererer som personlig virksomhed med ejeren som trådstarter, men så må ejeren lige forklare præcis hvilken virksomhedsform og præcis hvad det er for en arbejdsløn hun vil kunne trække fra i virksomhedens resultat som følge af sponsor sagen, så kan der nok svares mere præcist

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 26. Feb 13
Indlæg ialt: 116
Fra  DuftVerket.dk Skrevet kl. 12:24

Jeg erkender vi ikke ved, at det er en virksomhed der opererer som personlig virksomhed med ejeren som trådstarter

jeg er enig med dig i, at undgå forvirring... puhh jeg bliver selv forpustet af de lange (men sikkert velmenende) svar herinde af og til... :D

Men altså - trådstarter HAR nu skrevet, at det drejer sig om en personlig ejet virksomhed :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:57

NIFTY BY NEHL:
trådstarter HAR nu skrevet, at det drejer sig om en personlig ejet virksomhed :)
Det er vi så nogen der har misset  - men jeg dog gættetSmile og hvis det er hendes eget arbejde med at blot håndtere sponsorsagen kan hun ikke trække noget fra som "arbejdsløn" for hende selv ved selve håndteringen - men varens indkøbspris (momsen er trukket ved indkøbet) kan trækkes fra forudsat det er rent sponsorat med reklameværdi og ikke gerne datterens rideklub med mindre man storsælger rideudstyr i virksomheden. Sammenhænget til reklameværdien og fravær af personlig gevinst/hobby understøttelse  skal være ret klar.

Problemet i sådanne tråde er for mig altid balancen mellem råd, og risiko. Det er klart der er revisorer som tager lidt chancer og berettiget gør det, ud fra - spørg ikke skat, du får nok nej, men får vi ballade siden, så skal vi tage den derfra. Det finder jeg helt OK, men her i offentligt forum vælger jeg altid en ret skarp linje til kun at svare det jeg er ret overbevist om, at skat absolut vil være nødt til at godkende, og chancer ikke voldsomt i den forbindelse - folk skal ikke i problem med skat grundet det jeg skriver (og uha - så kan jeg jo skrive galt, og det er grunden til jeg har slået PB fra, for der kan andre jo ikke rette mig hvis jeg misser et point). Vil du gå tættere på linjen til hvad skat accepterer, så synes jeg de skal ha deres egen revisor til at sige - prøv det - og samme til at være med i forsvaret

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)