Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

virksomhedsform?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Jyllinge
Tilmeldt 23. Apr 12
Indlæg ialt: 72
Skrevet kl. 17:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, mig og en kammerat har planer om at starte en virksomhed. Den går ganske simpelt ud på at vi laver hjemmesider for folk. Vi er som sagt to personer, og vi har kigget på både I/S og ApS. En af faktorene vi er meget interesseret i, er hæftelsen.

Vi er begge ved at være færdige med henholdsvis HHX og HTX, og skal nu ud og prøver kræfter med virkeligheden.

Har hørt skrækhistorier om folk der har startet I/S og enkeltmandsvirksomhed, og er kommet ud med enorm gæld. Jeg er selvfølgelig nervøs, for at f.eks. at blive sagsøgt, og sidde i gæld af resten livet. Som sagt, er jeg uerfaren, og derfor håber jeg nogen kan give nogle gode råd :)  

Vi kunne meget godt tænke os at få nogle gode råd, med hvilken virksomhedsform der ville være smartest? Hvad vil i anbefale?

Tilmeldt 20. Apr 13
Indlæg ialt: 107
Skrevet kl. 17:40

Som du selv er inde på er APS vejen frem, hvis i har de 80000kr der skal til, husk at få lavet en Anpartshaver aftale.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47147
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:57

Uanset hvad så skal i lave en fuld aftale mellem jer. Alt om hvem der skal hvad, må bruge penge på hvad, ansvar for regnskab og alt muligt andet inkl hvordan hvis den ene vil ud
I I/S er i solidarisk personligt hæftende, så den ene af jeg kan i første omgang hæfte for al gæld
Jeg synes risikoen ved hjemmesider bør kunne afdækkes i kundeaftaler til max at omfatte et beløb svarende til det kunden betaler for opgaven
Der er en del forskel på is og aps ved at is underskud evt kan trækkes fra i anden indkomst, men google en masse om i/s og aps og læs - start feks her I/S ELLER APS
Vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Jyllinge
Tilmeldt 23. Apr 12
Indlæg ialt: 72
Skrevet kl. 17:31

Tak for hjælpen :) 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)