Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Førstegangsinportørsdækningsbidragsstørrelse?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Aug 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 16:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej evigt gode Aminoer,

Jeg har en webshop og lidt andre aktiviteter på siden. Jeg har lige været heldig nok til at få forhandlingen i Norge og Danmark på et helseprodukt. Jeg er blevet bedt afproducenten om at komme med et oplæg til hvilken pris jeg skal give dem for produktet.

Jeg har aldrig før haft forhandlingen på et produkt eller ageret distributør. Så mit problem er, hvor stor en margin bør jeg give de butikker jeg skal sælge til og hvor stor en margin skal jeg selv have som distributør af produktet? Hvad er normalt ved forbrugsgoder?

Jeg vil gerne sælge produktet til forbrugeren for 99 inkl. moms. Hvor meget skal butikken tjene pr. enhed og hvor meget skal jeg selv tjene --> hvad skal min pris være hos producenten?

Håber i kan hjælpe mig så jeg kan få bygget et kæmpeimperie op med tusinde ansatte og gode pensionsordninger!

Tak for hjælpen!

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 21:48
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er svært at give dig et konkret svar på dit spørgsmål - men vil umiddelbart mene, at du bør gøre dig følgende overvejelser:

- Hvilken omsætningshastighed har varerne?
 - Hvilke mængder indkøber du?
 - Hvilken risiko / gevinst står du overfor? (skal du evt. aftage x antal varer per måned).

Uden at kende det konkrete produkt, så prøv at søge oplysninger om prisniveau på eksempelvis alibaba, globalsources eller en af de mange andre sider. Det vil give dig et bedre udgangspunkt for at forhandle priser.

Samtidig kan du tilsvarende indtænke værdien af din webshop - hvor meget værdi giver det til sælger? Konkurrence på produktet? 

Tilmeldt 6. Aug 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 23:26

Mange tak for svaret, gode betragtninger Jacob! Det giver lidt at tænke over. Ville bare ønske der fandtes noget der mindede om en drejebog for rater, er nemlig inde på flere forskellige brancher/emner :)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)