Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ang. Billeder i anmeldelser.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. May 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Mig og en ven startede for en måned siden vores egen blog. Det er egentlig bare en "hygge" blog, hvor vi på bedste vis, og med et smil i øjet, forsøger at anmelde kaffe. Den er overhovedet ikke tiltænkt som en forretning.

Men der er nogle enkelt ting, som jeg er blevet i tvivl omkring, når det drejer sig om copyright.

For indtil videre har vi brugt billeder fra kaffe virksomhedernes egne hjemmesider. F.eks. Et glas Nescafé Gold. 

Eksemplet kan ses her: http://paakogepunktet.wordpress.com/2013/04/20/nescafe-gold-mild/

Hvordan er copyright ang. hvis at man udelukkende anvender det til anmeldelser?

Eller er det bedste at sikre sig ved, at anvende egne fotografier af de omtalte kaffer? 

For jeg vil jo nødigt brænde fingrene.  

På forhånd tak Smile

Fra København K
Tilmeldt 28. Jan 13
Indlæg ialt: 155
Fra  Clovermetrics Skrevet kl. 14:55

Hej Kongkaffe,

Som udgangspunkt er billeder kaffeproducenterne har på deres hjemmeside copyright, selv om jeg ikke skulle kunne se hvorfor et firma ville have noget imod at i brugte billeder fra deres hjemmeside, kig evt. under deres "presse" eller "medie" links for at finde til afbenyttelse.

Dog syntes jeg det kunne være fedt hvis de alle var i samme stil, f.eks. taget ved bordet hvor i sidder og drikker og tester, eller et billede med emballage og en kop af kaffen der damper eller lign., så alle billeder passede sammen.
På den måde undgår i også at skulle fritlægge billeder som nu på jeres side, og man kan se at i virkelig har haft produktet, testet det osv.
Desuden giver det et skær af hygge på siden.

Blot en tanke :)

Hvis i ønsker at benytte billeder fra producenterne, ville jeg dog skrive til dem og få det godkendt.

God dag, og jeg ser frem til en anmeldelse af Aldi´s "Kena Gold" instant coffee som jeg sider og drikker lige nu, og bestemt ikke er begejstret for, men når det er købt skal det drikkes!

Venligst,
Bjarke 

Tilmeldt 9. May 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 15:10

Hej Bjarke,

Tusind tak for den hurtige svar.

Jeg kan godt se hvad du mener, og har også skænket det en tanke. Grunden til at vi indtil videre ikke har gjort sådan er, at jeg ikke ejer skyggen af et kamera. Og min mobil har heller ikke noget.

Så det er lidt derfor, at vi indtil videre benytter disse billeder. Men det er planen, at vi selv skal tage billeder af kafferne. Stemnings billeder vil jo også passe super ind.

Så indtil da, vil jeg prøve at følge dit forslag, og sende producenterne en mail. 

Jeg notere lige "Kena Gold" til to-do listen ;)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)