Hej, Mig og en ven startede for en måned siden vores egen blog. Det er egentlig bare en "hygge" blog, hvor vi på bedste vis, og med et smil i øjet, forsøger at anmelde kaffe. Den er overhovedet ikke tiltænkt som en forretning. Men der er nogle enkelt ting, som jeg er blevet i tvivl omkring, når det drejer sig om copyright. For indtil videre har vi brugt billeder fra kaffe virksomhedernes egne hjemmesider. F.eks. Et glas Nescafé Gold. Eksemplet kan ses her: http://paakogepunktet.wordpress.com/2013/04/20/nescafe-gold-mild/
Eller er det bedste at sikre sig ved, at anvende egne fotografier af de omtalte kaffer? På forhånd tak |
Hej Kongkaffe,
Som udgangspunkt er billeder kaffeproducenterne har på deres hjemmeside copyright, selv om jeg ikke skulle kunne se hvorfor et firma ville have noget imod at i brugte billeder fra deres hjemmeside, kig evt. under deres "presse" eller "medie" links for at finde til afbenyttelse.
Dog syntes jeg det kunne være fedt hvis de alle var i samme stil, f.eks. taget ved bordet hvor i sidder og drikker og tester, eller et billede med emballage og en kop af kaffen der damper eller lign., så alle billeder passede sammen.
På den måde undgår i også at skulle fritlægge billeder som nu på jeres side, og man kan se at i virkelig har haft produktet, testet det osv.
Desuden giver det et skær af hygge på siden.
Blot en tanke :)
Hvis i ønsker at benytte billeder fra producenterne, ville jeg dog skrive til dem og få det godkendt.
God dag, og jeg ser frem til en anmeldelse af Aldi´s "Kena Gold" instant coffee som jeg sider og drikker lige nu, og bestemt ikke er begejstret for, men når det er købt skal det drikkes!
Venligst,
Bjarke