Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bedømmelse af markedet? Hvordan det?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Apr 12
Indlæg ialt: 372
Skrevet kl. 17:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino 

Jeg har fået en idé til et produkt/produkter jeg vil sælge i en webshop (altså starte en webshop). Fint nok, men hvordan vurderer jeg, at markedet ikke er prop fyldt? 

- Altså er der nogen form for efterspørgsel? 

- Er der for hårde konkurrenter? 

- Er det dumt at begive sit ud i dette marked?

- Andet som skal vurderes? 

Jeg pakker det ikke ind, så derfor siger jeg produktet ligeud: Det er sækkestole jeg har i tankerne. 

Nogen som eventuelt har nogle fif til at bedømme markedet? 

+ hvordan finder man en leverandør, når det er dropshipping jeg vil gøre brug af? 

Mvh Simon Andersen

Fra Kolding
Tilmeldt 31. Oct 11
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 17:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Simon

Jeg synes at du skal bruge nogle modeller til at analyser markedet.
Det kunne for eksempel "porter 5 forces" og "Pest".
Dette er et godt udgangspunkt til at finde ud ad om der er et marked for sækkestole, og hvordan markedet ser ud.
Ellers kan du bruge "din bedste ven" Google til at finde ud af om der er nogle inde på dette niche marked.

Med hensyn til leverandør, der vil jeg anbefale at du bruger "din bedste ven", eller du tager i en fysisk butik hvor de har sækkestole. Der prøver du at se om der er nogle mærker eller mærkater der kan antyde et firma navn, eller prøve at spørge butikken af.

Herefter bruger du din bedste ven til at undersøge de informationer du fandt i butikken.
Du kan også prøve at Google om der er nogle messer rundt om i landet eller EU, som omhandler møbler.

Jeg håber at du kunne bruge mit svar :)

Fra Valby
Tilmeldt 5. Apr 08
Indlæg ialt: 109
Fra  www.adwise.dk Skrevet kl. 18:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu hvor du satser på en online forretning, kan du med fordel bruge googles keyword tool, der kan du både se hvor mange søgninger der er på det givne søgeord og hvor hård konkurrence der er.

Held og lykke med det hele
Mvh
Mick Hansen

Tilmeldt 27. Jan 13
Indlæg ialt: 96
Fra  iPhoneProdukt Skrevet kl. 18:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan du leverer et produkt som er bedre, billigere eller har andre fordele som konkurrenterne ikke har, så er konkurrencen vel aldrig for stor. Det vil selvfølgelig tage længere tid at blive set jo større konkurrence er, men til gengæld også et større potentiale, hvis du altså opfylder ovenstående.

Billigt Apple Tilbehør til alle versioner af Apples mange produkter.

Tilmeldt 5. Apr 12
Indlæg ialt: 372
Skrevet kl. 20:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svarene 

Mht. til dropship leverandører, så har jeg søgt på google, men desværre uden held. 

Nogen som enten kan hjælpe eller fortælle hvordan dette bedst gøres? 

Mvh Simon 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)