Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Omdannelse til ApS

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 16:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

SKal have omdannet eksisterende virksomhed til et ApS, og skal derfor bruge en vurderingsberetning, da varelageret + inventar m.v. skal indgå istedet for kontanter. Hvem har eg god pris på dette? Har hørt hos en revisor - og det var dyrt!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47201
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:50

Det skal være en revisor og han skal indestå for vurderingen og tage ansvar for den, hvis nogen siden hævder det var for højt vurderet, så ja - det er dyrt - og ofte vil vurdering være konservativ for ikke få stor risiko og betaling dækker revisors risiko ud over arbejde.

Om det overhovedet er muligt for dig/jer så brug 80.000 kr til at stifte, og køb derefter aktiver ind - til en helt realistisk pris, ikke noget med at det kunne være det værd, men til realistisk pris som indgår som egenkapital (eller den skal jo genetableres), for så slipper revisor for at tage ansvaret

vh

Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 1199
Skrevet kl. 16:52

Er i 100% sikre på at et ApS et den rigtige løsning for jer ?

Hvad er grunden ?
Er der risiko for retssager af væsentlig karakter ?

Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 16:54

Ingen specialle grunde til det - men det er på anbefaling af vores bankforbindelse. Så god pris ønskes for udførelse af denne beretning.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47201
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:00

Jeg tror, hvis du skal ha konkret tilbud, så skal du via http://www.agera.dk/ hvor du kan få 3 tilbud. Det er dog noget der forudsætter at revisor sætter sig ind i det helt konkrete og noget de færreste revisorer er så begejstret for med mindre det er nogenlunde straight forward - type man ha en ny varebil til 200.000 kr at skyde ind.

Er det noget med 2 computere, en del software  - en ipad og ihone osv - altså mange mindre - og ofte svært vurderede ting - så ER det dyrt.

Der er også mulighed for skattefri virksomhedsomdannelse men også det kræver 80.000 stiftelseskapital som udgangspunkt - men prøv at søge via agera, jeg tror ikke du får konkret bud her, for det er ikke standard arbejde for en revisor desværre

Jeg synes også Nextmans spørgsmål er fint - for der skal jo lidt behov for risikodækning til, banken har vel ikke bare anbefalet men må bedømme at I har en vis risiko

I kunne lige høre banken, om et lån hos dem i jeres ApS dækkes ind under ApS sikkerhed (jeg vil nemlig tro at samme bank vil sige, næh - det skal i personligt kautionere for Smile - men der kan være 100 gode grunde til at ville et ApS

vh

Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 1199
Skrevet kl. 17:05

Jeg tror nu du skal spørge en revisor om i overhovedet skal omdanne.

Jeg har flere gange høvlet de banker ned - fordi de ikke forstår fordele ved enkeltmandsvirksomhed.

Bankerne forstår ikke fordelene overhovedet !

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 20:27

np260955NP:

Ingen specialle grunde til det - men det er på anbefaling af vores bankforbindelse. Så god pris ønskes for udførelse af denne beretning.

.

Hvis det er på baggrund af bankens anbefaling, så vil det enkleste løsning være at låne kr. 80.000 personlig i banken og stifte selskabet kontant.

Herefter kan selskabet købe det omtalte varelager og inventar til markedsprisen, og hvis denne overstiger kr. 80.000, så kan disse anvendes som delvis betaling for de overdragne aktiver og banklånet tilbagebetales straks.

Enkelt og billigt for alle.

Tonny

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)