Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lukker butik kan varelager fratrækkes som tab eller hvordan?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Roskilde
Tilmeldt 21. Sep 10
Indlæg ialt: 4
Fra  Parabol Shoppen Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal lukke min webshop, men er i tvivl om hvordan jeg forholder mig i forhold til varelageret der er tilbage. Kan man fratrække det som en slags tab eller hvordan forholder jeg mig til det? Nogen der ved det.

pft

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:32

Normalt vil man vel vælge at søge at sælge det og dermed begrænse tabet - jeg læser det som f.eks paraboler. Ellers skal du kunne påvise, at du har destrueret hele lageret, så du ikke risiker skat mener det kan være solgt "under bordet" - men hvordan man lige dokumenterer hvis det er paraboler - tja - måske en video der viser man smadrer dem og aflevering til affaldsplads - jeg ved det faktisk ikke, men man kan jo skrive og høre skat under kommunikation, hvad de har for krav til bevis for destruktion af et sådan varelager

Prøv dog for egen skyld, at sælg det samlet billigt til en konkurrent - her vil det jo være en 3.part og der vil en faktura med angivelse af hvad det var der solgtes og selv 1000 kr hvis det er hvad du kan få, være godt nok som bevis for tab

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Roskilde
Tilmeldt 21. Sep 10
Indlæg ialt: 4
Fra  Parabol Shoppen Skrevet kl. 22:40

Tak for svaret. Nu er det min kones butik der sælger børnetøj ikke paraboler :-) :-) Jeg forstod godt meningen i det.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:57

Her kan man evt lave en liste over lageret - samle det hele - ned i den lokale frelsens hær eller blå kors genbrug, mødrehjælpen eller lignende og lige få dem til at underskrive på, at det har de modtaget lager fra den butik der lukker - det tror jeg skat ville købe

vh

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:39

ned i den lokale frelsens hær eller blå kors genbrug, mødrehjælpen eller lignende og lige få dem til at underskrive på, at det har de modtaget lager fra den butik der lukker - det tror jeg skat ville købe

Jeg ville søge at få solgt lagret - om det så er et symbolsk beløb. Dels for at undgå at SKAT skulle vurdere værdien anderledes og stille spørgsmåltegn ved om en ren "foræring" er forretningsmæssigt begrundet.

Ved at modtage en symbolsk betaling undgår man en debat med SKAT om hvorvidt lagret reelt er overgået til privatsfæren og dermed begrænser fradragsretten.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:45

Henrik Koudahl:
Ved at modtage en symbolsk betaling undgår man en debat med SKAT om hvorvidt lagret reelt er overgået til privatsfæren og dermed begrænser fradragsretten.

Helt enig - lå også i mit første svar - sælg til 3. mand selv for en krone (da jeg troede det var trådstarters paraboler men den gælder jo absolut også for børnetøj - sælg for en krone til 3. part (ikke mormor) Kun hvis det er umuligt og det så er at destruere det, så vil det være rigtigt at gå til mødrehjælpen e.l. og få dem til at kvittere for modtagelsen - frem for at skulle brænde det af og dokumentereBig Smile

vh

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)