Jeg skal snart til at starte en ny virksomhed, men jeg har et hurtigt spørgsmål vdr. købsmoms. Det er sådan at jeg først om 14 dage skal mødes med en revisor og stable firmaet på benene, men jeg vil meget gerne i mellemtiden begynde at udvikle mine produkter. Dette kræver en bedre PC end min privat PC, og spørgsmålet er derfor, om jeg stadig kan trække momsen fra PC'en hvis den bliver købt før momsregistreringen.
Det lokale erhvervskontor fortalte mig at dette sagtens kunne lade sig gøre, men da jeg ringede til SKAT for at tjekke efter, fortalte de at det ikke er muligt.
Så nu spørger jeg de kloge folk fra Amino, er det muligt eller ej? Og findes der evt. steder hvor jeg kan få bekræftet mit spørgsmål 100%
Der står ikke noget i loven om at man må, men skat har kutyme for at acceptere nogle måneder inden starten for fradrag inkl. moms og her hvor det er kvartal 2 i alle fald ville jeg ikke være bekymret
du skal bogføre den direkte som udgift dag 1 bare når vi taler så kort tid og om muligt få sælger ti lat skrive det firmanavn på regningen, som du vil benytte
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Lige et hurtigt spørgsmål. Hvordan bogfører jeg det som udgift fra dag 1? Det skal altså bare skrives ind i regnskabet som en udgift der kom samme dag som virksomheden modtog CVR nummeret?