Hej Michael, Det var en værre kattepine i er havnet i.
Lige et opklarende spørgsmål. Er varerne leveret i henhold til den service du har betalt for? Dvs. hvis den er sendt med Express skal den være fremme dagen efter afsendelse.
Hvis dette ikke er opfyldt har du mulighed for at reklamere overfor DHL og få en kompensation.
Hvis du har problemer med at finde ud af om det er leveret rettidigt kan du sende trackingnummeret til mig, så skal jeg tjekke.
Ja varene er leveret til tiden, desværre. Men har aldrig bedt om at få dem leveret med rumskib.
Vi kontaktede leverandøren af vareprøverne igår og desværre er den ansvarlige for vores forsendelser på ferie resten af ugen. Så vi må afvente hvad der sker
Lige et opklarende spørgsmål. Er varerne leveret i henhold til den service du har betalt for? Dvs. hvis den er sendt med Express skal den være fremme dagen efter afsendelse.
Hvis dette ikke er opfyldt har du mulighed for at reklamere overfor DHL og få en kompensation.
Hvis du har problemer med at finde ud af om det er leveret rettidigt kan du sende trackingnummeret til mig, så skal jeg tjekke.
Hvad er dine erfaringer med reklamation i sådan en sag ift. NSAB2000? :o)
Hvad er dine erfaringer med reklamation i sådan en sag ift. NSAB2000? :o)
Mvh Jacob, der har behandlet adskillige claims.
Nu tror jeg ikke at dette falder ind under NSAB2000, men nærmere CMR loven ved international vejtransport og i dette tilfælde Montreal/Warszawa-konventionen. (Generelle betingelser stk. 11)
Hvilken leveringsmetode/INCOterm har du specificeret i din ordre?
Det kan ende med rigtig dyre lærepenge, desværre. Men der er dog den mulighed at du afviser betalingen og så er reglerne således skruet sammen at ordregiver skal holde selskabet skadesløst (dvs. at DHL sender en regning til din leverandør) dette vil dog give sure miner ved både DHL og din leverandør.
Ja varene er leveret til tiden, desværre. Men har aldrig bedt om at få dem leveret med rumskib.
Vi kontaktede leverandøren af vareprøverne igår og desværre er den ansvarlige for vores forsendelser på ferie resten af ugen. Så vi må afvente hvad der sker
Husk at gøre indsigelse overfor DHL jf. §29-30'ish, hvis du mener, at der er belæg for noget.
Som jeg læser trådstarters problemstilling, så er godset ikke fragtet per lastbil - derimod havde han fået en melding fra DHL om, at prisen havde været langt lavere, hvis det var tilfældet..
Når alt kommer til alt, så er det købers eget ansvar, når han giver sælger lov at arrangere fragt på hans kundenummer.. Jeg tror udfra den nuværende information ikke, at der er belæg for andet end, hvad jeg tidligere har foreslået. Hvis jeg giver dig mit kreditkort og pinkode, fordi jeg beder dig handle for mig, men du vælger at købe økologisk og giver kassedamen drikkepenge, skulle jeg så kræve erstatning? De facto vil der kunne indgås et forlig med leverandøren, såfremt køber specifikt har anmodet om en særlig transportmåde.
Incoterm burde være indlysende, når SÆLGER arrangerer fragten på KØBERS kundenummer - det er prepaid til dør, hvis du skulle være i tvivl...
DHL sender ikke regningen til leverandøren, medmindre der forelægger dokumentation for, at leverandøren SKRIFTLIGT godkender betaling af regningen.
@Jacob nu er der jo forskel på ansvarsoverdragelsen i de forskellige incoterms og ikke alle incoterms er gyldige til alle transportformer - hvis DU skulle være i tvivl.
Incoterms og NSAB2000 kan jeg ikke helt se hvorfor er relevant i denne problem stilling.
DHL's money back guarentee gælder ikke deres EU forsendelser.
@Michael Desværre har din afsender nok booket DHL's Express WW service, hvis ikke man angiver service er det DHL's regel at det sendes via denne service. Det jeg heller ikke forstår er, hvorfor I skal have et kundenummer når i åbenbart får standard/listepriser. Anyway, jeg har prøvet at gå ind på DHL's side og booke en lignende forsendelse med samme service, der står den til 587,18 EURO. Prøv evt. at spørge din leverandør hvad det vil have kostet hvis han stod som fragtbetaler, hvis det er lavere, så kan du evt betale fragten til din leverandør og så "vende" regningen hos DHL, dvs DHL sender regningen til din leverandør, beløbet vil være efter din leverandørs gældende rater.
Jan, incoterms/leveringsmetode er vigtige for at fastslå hvor ansvaret ligger. Afsender har handlet på modtagers foranledning, men det er stadig hans pligt at drage omsorg for at forsendelsen bliver booket korrekt. Hvad NSAB2000 har med det at gøre har jeg heller ingen anelse om. Og jo DHL's money back gælder også EU forsendelser
Det bedste ville selvfølgelig være at din leverandør har et kundenummer og vil acceptere at "vende" fakturaen så han viderefakturerer deres omkostninger.
Planlægger i at bruge meget kurértransport siden du har lavet en aftale med DHL Express? Hvis tingene ikke haster vil jeg anbefale jer at tage fat i et speditionsselskab som tilbyder landevejstransport (DHL Freight i det tilfælde at du ønsker at handle med DHL).
@Jacob nu er der jo forskel på ansvarsoverdragelsen i de forskellige incoterms og ikke alle incoterms er gyldige til alle transportformer - hvis DU skulle være i tvivl.
Tænk dig nu om.... I det her tilfælde er køber og sælger reelt set den samme, da det er arrangeret på købers kundenummer.
Selvom varen havde været ex works og var gået i stykker tidligt i transportforløbet, så havde det stadigvæk været købers hovedpine. - Der er ingen regulering ift. transport, ligesom omkostningerne ikke er delt her.