Jeg skal have efterindberettet noget moms, da jeg har fundet et par regninger fra 1. kvartal af, som jeg ikke havde fået med i mit regnskab.
Men, når jeg under TastSelv Erhverv trykker på blanket 31.009, så ryger jeg bare tilbage til forsiden, og på virk.dk sender den mig også til forsiden af TastSelv Erhverv når jeg trykker Start på blanketten.
Er det mig der griber det forkert an, med hvordan jeg skal lave en rettelse til moms inberetningen?
Nej, du skal bruge den blanket. Jeg har dog ikke nogen problemer med at hente den, men det kan også gøre via tastselv så du ikke skal printe blanketten.
og den sendes til SKAT Betalingscentret Damstrædet 2 6950 Ringkøbing
hvis du ikke kan få E-blanketten til at fungere
taler vi helt små penge og det er dig der skal ha penge fra moms - så du ikke kan beskyldes for at trække på deres likviditet, så går det sikkert også at tage dem med i næste indberetning men - hovedregel ja - efterindberet
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Som John nævner, er der ikke tale om noget der kunne ligne spekulation ift. sikre sig ekstra likviditet i en periode, så medtag momsen i næste periode. Vurderer væsentligheden ift. dine regnskabstal.
sikre sig ekstra likviditet i en periode, så medtag momsen i næste periode.
Gør det rigtigt fra starten og indsend en efterangivelse. Det sker der intet ved - hvad enten du skal betale eller skylder moms. Jeg har oplevet at SKAT har krævet beløb på mellem 800 kr. og 3000 kr. reguleret tilbage til rette perioder.
helt enig hvis vi taler 800 kr - den med måske at tage det i næste periode var noget med under 100 kr man skulle ha tilbage, men JA det rigtige er efterindberet og husk så lige, at det er FORSKELLEN man efterindberetter. En ret alm fejl er, at man indberetter det nye korrekte, men det er forskellen i forhold til den den oprindelige indberetning - med ret fortegn - som skal på efterindberetningen
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Der er tale om ca 1000-1200kr (sidder ikke lige med regnskabet pt) i efterindberetning, men det har ikke nogen betydning for mig, om jeg får dem indberettet nu, eller i kvartal 2, syntes bare jeg vil have det gjort nu, mens det stadig er i indberetningsperioden for kvartal 1.
Men må se imorgen på arbejde, om jeg kan komme ind på den elektroniske indberetning der, ellers må jeg indsende blanketten til skat.
Og for at være sikker på jeg gør det korrekt, så skal jeg kun angive det momsbeløb jeg ikke har fået indberettet?