Hej Aminoer. Jeg er i tvivl om dette er den rette kategori at oprette indlægget i, men jeg synes ikke jeg kunne finde en passende kategori - så jeg håber i bærer over med mig Sagen er den, at jeg har netop oprettet en PDF mappe via min FTP server. Jeg har så efterfølgende placeret min første PDF fil deri, og nu har vi så udsendt et nyhedsbrev hvori der er et link til omtalte PDF. Vi kan vi nyhedsbrevet se at folk klikker på dette link, men jeg kan ikke se det i Realtid i Google Analytics. Hvordan kan det være? Vi kører Dandomain Shop hvis det hjælper noget. Jeg håber virkelig at i kan hjælpe, da vi har brugt en del tid på at lave denne PDF (og flere som snart kommer på), samt at PDF'en virkelig er informativ for vores kunder. På forhånd tak. Jesper Holst |
Fordi Google Analytics kun tracker de pageviews hvor tracking koden bliver inkluderet, det gør den på jeres HTML baserede sider, men pdf filen er jo "bare" en fil som folk downloader, der er altså ikke noget HTML / JavaScript indover.
Kan du ikke lave et redirect link i nyhedsbrevet (ala bit.ly) og spore hvor mange der klikker derigennem?