Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Touch, musens endeligt

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 26. Oct 11
Indlæg ialt: 169
Skrevet kl. 15:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Dejlig dag i dag

Hej Amino'er

Hvad ville i sige til hvis der kom en erstatning for en almindelig computermus i form af en touchpad?

Du tænker sikkert "hvad? Ligesom en IPad eller tablet, bare kun som mus?"

Præcis! Det er lige hvad jeg gør, fedt ikke?

Hvis forestil dig at du rejser og ikke har plads til en mus, og at du nu kun har brug for den plads en flad musemåtte fylder. Du kan også bare bruge den på kontoret, du får præcision da du selv kan indstille hastigheden på musen, den er nok ikke optimal til en gang Counter Strike men hvad siger du til at have den på kontoret, derhjemme eller når du har din bærbar med ude?

Det er da smart, væk med musen, ind med Pad'en

- Hvad synes du?

Hav en fantastisk fredag i det dejlige solskinsvejr!

Vi ses derude!

- Patrich Holm Pedersen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:16

eller en apple mus, som kan begge dele.

Bruger jævnligt apples touch pad til at aflaste for musseskader.

Er der iøvrigt ikke touchpad på næsten alle bærbare?

Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Apr 09
Indlæg ialt: 888
Fra  Ringhus.dk Skrevet kl. 15:21

Når jeg sidder med mine laptops bruger jeg den klit (røde mus) som sidder i tastaturet, så jeg ville ikke bluve begejstret for sådan en touchpad.

De har i ævrigt kunne fås i mange år, hvad kvaliteten af dem har været ved jeg så ikke.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 15:44

Jeg skriver denne tekst på et tastatur, der har netop denne funktion.
Det er et IBM-tastatur, der i sin udformning svarer til de store ThinkPads.
Det har "klit" (herligt øgenavn) og touchpad - "klitten" er jeg aldrig blevet venner med på dette tastatur, men touchpad'en styrer - som man siger.

Hvis nogen ligger inde med sådan et tastatur, som ikke er lige så slidt som mit (gerne inkl. en driver til win7), så er jeg køber.

Venlig hilsen

Hans 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:47

Michael R. Gertz:
Når jeg sidder med mine laptops bruger jeg den klit (røde mus) som sidder i tastaturet

Den har ibm haft meget succes med i mange år efterhånden.

En touchpad kræver lidt mere tilvænning, men understøtter f.eks. tryk med 2, 3 eller fire fingre, hvilket giver nogle flere muligheder.

Fra København
Tilmeldt 1. Apr 13
Indlæg ialt: 77
Fra  Lead360.dk Skrevet kl. 16:05

Hej,

Tjek eventuelt https://www.leapmotion.com/

Det er nok nærmere fremtiden :)

Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Apr 09
Indlæg ialt: 888
Fra  Ringhus.dk Skrevet kl. 16:12

Hans. Det er også et lækkert tastatur, havde selv sådan et, som blev slidt til døde.

jeg tror faktisk ikke Lenovo, har lavet sådan nogle siden de gamle IBM lavede.

Tilmeldt 26. Oct 11
Skrevet kl. 16:21

Hej Karsten, tak for respons.
Jo de har skam en touchpad, men den sidder så centralt og jeg synes ikke den giver særlig meget mobilitet, den er for lille for mig ihvertfald.

Hej Michael, ja den røde klit er smart, kender et par der har bærbare med dem, lenovo tror jeg det er. Tak for heads-up :)

Godeftermiddag Hans
Glæder mig at en touchpad er din kop te, forhåbentlig får jeg lavet en der falder i din smag :)

Hav en god eftermiddag, og tak for de hurtige svar!

Med venlig hilsen
- Patrich Holm Pedersen

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:33

Patrichpedersen:
forhåbentlig får jeg lavet en der falder i din smag :)

Jeg har to imacs på mit skrivebord = 2x trådløst tastetur, 2x trådløs mus, 1x trådløs touchpad. Ergo er det mest aktive stykke elektronik på mit kontor min: batterioplader.

Logitech har lavet nogle tasteturer som er soldrevne (har lige købt et: http://www.logitech.com/da-dk/keyboards/for-mac), hvis du laver en bluetooth touchpad, der ikke skal ha' friske batterier hele tiden, så køber jeg gerne et par stykker. Her tænker jeg soldreven eller usb-opladning (gerne iphone/ipad stik, så jeg ikke skal ha' for mange ledninger på bordet).

Tilmeldt 26. Oct 11
Skrevet kl. 17:28
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg er ikke ingeniør men en tanke jeg har, er at i bunden af touch Pad'en skal der være en streg af en slags silikonemateriale eller lignende som du kan hvile noget af dit håndled på, under det materiale vil jeg have undersøgt om der kan indarbejdes et Piezoelektrisk materiale, primært i silikonepuden, men, afhængig af om det er muligt også få materialet i selve touchpad'ens overflade.

Hvis det virker laver du strøm ved at bruge den, og jeg har et par andre ideer til hvordan den kan lades :)

Jeg håber at kunne fjerne behovet for batteriskift og ledninger, og samtidig lave et godt produkt.

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)