Dejlig dag i dag |
eller en apple mus, som kan begge dele.
Bruger jævnligt apples touch pad til at aflaste for musseskader.
Er der iøvrigt ikke touchpad på næsten alle bærbare?
Dejlig dag i dag |
eller en apple mus, som kan begge dele. Bruger jævnligt apples touch pad til at aflaste for musseskader. Er der iøvrigt ikke touchpad på næsten alle bærbare? |
Når jeg sidder med mine laptops bruger jeg den klit (røde mus) som sidder i tastaturet, så jeg ville ikke bluve begejstret for sådan en touchpad. |
Jeg skriver denne tekst på et tastatur, der har netop denne funktion. Hvis nogen ligger inde med sådan et tastatur, som ikke er lige så slidt som mit (gerne inkl. en driver til win7), så er jeg køber. Venlig hilsen Hans |
Den har ibm haft meget succes med i mange år efterhånden. En touchpad kræver lidt mere tilvænning, men understøtter f.eks. tryk med 2, 3 eller fire fingre, hvilket giver nogle flere muligheder. |
Hans. Det er også et lækkert tastatur, havde selv sådan et, som blev slidt til døde. jeg tror faktisk ikke Lenovo, har lavet sådan nogle siden de gamle IBM lavede. |
Hej Karsten, tak for respons. |
Jeg har to imacs på mit skrivebord = 2x trådløst tastetur, 2x trådløs mus, 1x trådløs touchpad. Ergo er det mest aktive stykke elektronik på mit kontor min: batterioplader. Logitech har lavet nogle tasteturer som er soldrevne (har lige købt et: http://www.logitech.com/da-dk/keyboards/for-mac), hvis du laver en bluetooth touchpad, der ikke skal ha' friske batterier hele tiden, så køber jeg gerne et par stykker. Her tænker jeg soldreven eller usb-opladning (gerne iphone/ipad stik, så jeg ikke skal ha' for mange ledninger på bordet). |
Jeg er ikke ingeniør men en tanke jeg har, er at i bunden af touch Pad'en skal der være en streg af en slags silikonemateriale eller lignende som du kan hvile noget af dit håndled på, under det materiale vil jeg have undersøgt om der kan indarbejdes et Piezoelektrisk materiale, primært i silikonepuden, men, afhængig af om det er muligt også få materialet i selve touchpad'ens overflade. |