Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ewire - først hæve pengene (manuelt), når pakken er sendt!! Hvordan?? Hjælp!!

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. May 09
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 23:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Vi møder nogle udfordringer her i opstartsdagene. En af de mere alvorlige er vores betalingssystem, Ewire, som trækker penge prompte fra kundernes kreditkort i det øjeblik de afgiver en ordre. Når det så viser sig, at ordren ikke bliver afsendt samme dag, ja, så har vi balladen - og med god grund!

Jeg har læst mig frem til, via denne tråd: http://www.amino.dk/forums/t/186411.aspx?PageIndex=1

- at Ewire såvel som Paypal kan konfigureres til IKKE at trække penge fra betalingskort af sig selv, men opsættes til, at man MANUELT kan hæve penge og dermed først gøre det ved afsendelse.

Jeg har været inde i konfigurationen af Ewire under Prestashop. Her er både "Lås brugerens e-mail", "Autocapture ordre" og "Testmode" deaktiveret. Se, i og med, at "Autocapture ordre" var deaktiveret, regnede jeg med at pengene ikke blev trukket asap, men nej.

Så nu satser jeg min lid til, at der er nogle af jer, der kan hjælpe mig, så dette alvorlige problem kan blive løst!! På forhånd TAK.

Søren

Tilmeldt 6. May 09
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 23:43

Et lille tillægsspørgsmål...

Jeg faldt lige over denne "forklaring" fra Ewires omkring annulleringer af netbetalinger:

http://ewire.dk/dk/support/erhverv/ewire-netbetaling/annuller-en-transaktion.aspx

- Er det rigtigt forstået, at i det øjeblik man annullerer en betaling, skal KUNDEN først oprette en Ewire-konto - for derefter selv at skulle trække pengene retur til sin bankkonto?

Hvis ja, er eneste kunde/brugervenlige løsning tilbage kun DIBS?? Eller har Epay også denne funktion med at føre penge retur?

Fra Åbyhøj
Tilmeldt 27. Jun 08
Indlæg ialt: 86
Skrevet kl. 23:46

som regel er der en "capture" parameter. Er ikke selv inde i Ewire, men der plejer at være en Capture parameter som gør at du kan trække penge med det samme, når det f.eks drejer sig om digitalt indhold. Den skal på en eller anden måde slås fra, enten i de parametre du angiver inden du sender brugeren til betalingsvinduet, eller i opsætningen af deres system.

Tilmeldt 18. Oct 06
Indlæg ialt: 221
Skrevet kl. 08:35

Jeg kan styre det fra backend af mine webshops og ikke på mit ewire login. Se om du ikke kan finde et afkrydsningsfeldt der hvor du opsatte dine ewire parametre i backend.

Fra København
Tilmeldt 3. Dec 12
Indlæg ialt: 240
Skrevet kl. 10:11

Jeg tror ikke man behøver oprette en ewire-bruger for at få sine penge retur.

Når en betaling bliver annulleret, og kunden ikke i forvejen er oprettet hos ewire, modtager kunden en email med et link, hvori man skal indtaste sit cpr-nr.
Derefter bliver pengene ført tilbage til kundens nem-konto.

Jeg følger lige med i tråden her, for det holder ikke at ewire trækker pengene, selvom en vare ikke er afsendt. Døjer selv med samme problem.

Tilmeldt 18. Jun 12
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 17:45

Jeg ville også gerne have noget info om dettte

Tilmeldt 18. Oct 06
Indlæg ialt: 221
Skrevet kl. 23:56

I backend af jeres cms system hvor i opsatte jeres Ewire konto, indsatte merchant nr osv osv, er der forskellige afkrydsningsfelter, hvor i blandt andet kan vælge hvordan betalingen skal trækkes / reserveres.

Grunden til man kan trække pengene prompte er vis det er digitale vare og de leveres med det samme over nettet, via email, download osv osv.

Sådan er det her hos mig og det fungere 100% som jeg selvopsætter det.

Vis i fortsat ikke kan finde ud af det, er de meget venlige så giv dem da et kald på tlf ;)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)