Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udarbejdelse af Smartphone app/spil - Rettigheder, spørgsmål mm.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. May 13
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 15:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har igennem længere tid gået og leget med en ide til en smartphone app / spil, som jeg virkelig føler vil have alle muligheder for at få succes. Jeg er studerende på en længerevarende videregående uddannelse inden for salg og markedsføring, hvilket gør at jeg føler mig forholdvis sikker på forretnings aspektet i ideen. Mit største problem ligger dog i udviklingen af applikationen, da jeg på ingen måde har de tekniske færdigheder til at udvikle noget som helst.

Mit første spørgsmål er derfor; hvis jeg betaler for at få appen udviklet hos en ekstern leverandør, ejer jeg så rettighederne til denne applikation efterfølgende?

Min umildbare holdning er et klart ja, men min tvivl er kommet da jeg har en bekendt som står/har stået i samme situation som jeg.
Han er en typisk iværksætter profil med 10 nye ideer om dagen, uden at skulle gå for meget i detaljer, så er en af disse ideer var et stykke software som kan hjælpe hans kunder betydeligt. Da han heller ikke har den nødvendige tekniske ekspertise til at udvikle softwaren selv, indgår  han derfor en aftale med et firma om at udvikle softwaren. Nu er situationen så den at det faktisk er udvikleren som ejer rettighederne til produktet, og de vil i princippet kunne sælge det til hvem de har lyst til, uden om min bekendte (jeg går ud fra de har underskrevet en aftale som forbyder dette).
Så får at opsummere, kan jeg havne i samme situation hvis jeg får en ekstern virksomhed til at udvikle min app, eller ejer jeg rettighederne til den?